28.11.22

 ЯДС

Пальчикова гра “Доброго ранку”.

Спробуємо сьогодні привітатися незвичним способом за допомогою пальчиків.

  • Чи замислювалися ви над тим, завдяки чому автобус і трамвай можуть їхати, працюють пральна машина й комп’ютер, обігріваються наші будинки?

Щоб дізнатися, над якою темою ми будемо працювати протягом наступного місяця, треба розгадати ребус. А для цього з кожного слова випишіть літеру, розташування якої у слові відповідає зазначеному числу. Яке слово ви склали?

Ребус

Мандрівка нашою Батьківщиною з кумедними жевжиками триває. Вивчаючи цю тему ми:

  • побуваємо в Автономній Республіці Крим, у Кіровоградській та Луганській областях;
  • дізнаємося, що таке енергія і як людина використовує енергію Сонця, вітру та води;
  • навчимося визначати за лічильником показання витрат газу й електроенергії, які спожила ваша родина за місяць;
  • навчимося добирати зручні лижі;
  • пригадаємо, як тварини накопичують і зберігають енергію для зимівлі, які з них залягають у зимову сплячку;
  • підготуємо індивідуальний проєкт про одного зі своїх пращурів.

Цього місяця ми шукатимемо відповіді на запитання:

  • Що таке енергія?
  • Як людина використовує енергію Сонця, вітру, води?
  • Що робити, якщо відчуваєш брак енергії?
  • Як їжак накопичує і зберігає енергію для зимівлі?
  • Як заощаджувати енергію?
  • У чому сила енергії роду?

Робота за малюнком


  • Як діти готуються до свята? А як готуєтеся ви?
  • Які необхідні етапи підготовки до свят?
  • Як діяти, щоб не забути нічого суттєвого і свято вдалося?
  • Хто як працює? Чи залежить від цього результат? Як саме?
  • Чому кажуть “як їсть, так і працює”?
  • Хто працює бадьоро, енергійно, а хто втомився?
  • Які ознаки втоми цих дітей ви помітили? Як вони можуть перепочити?
  • Хто з дітей чинить правильно, а хто — ні? Чому?
  • Яка з груп матиме найкращий результат? Чому?
  • Яка різниця між “весело працювати” і “пустувати”?
  • Чому кажуть “добре діло втіха, коли справі не поміха”?
  • Як ви проводите свято у своєму класі, школі, а як святкуєте вдома?
  • Чи може одна людина впоратися з усім? То як краще діяти?
  • Від чого залежить результат спільної роботи?
  • Як ви розподіляєте обов’язки? Чому це варто робити?
  • Чи гарантує ретельне планування чудовий результат? Чому?
  • Чи робите ви в такі дні нотатки?

Хмара слів “Енергія”

 

Що ви знаєте про енергію? Доповніть хмару слів (зош. с. 50, завд. 1).

Вправа “Доповни текст”

 

Проілюструйте текст відповідними наліпками (зош. с. 50, завд. 2).

  • Що дає енергія об’єктам?
  • Як ви зрозуміли, для чого потрібна енергія?
  • Наведіть власні приклади енергії.

7. Вправа “Наведи обома руками”

 

Наведіть малюнок обома руками. Розфарбуйте його (зош. с. 50, завд. 3).

  • Які кольори ви використали? Чому?
  • Чи всі зафарбували лампочки жовтим кольором? Чому?
  • Чи є хтось, у кого лампочки іншого кольору? Чому обрали цей колір?

8. Чи знаєте ви, що…

 

Факти про електрику та електроенергію


  • Факт 1: Надзвичайно важливим винаходом людства було винайдення способу розведення вогню. Лише близько 5 тисяч років тому люди почали використовувати вітер як джерело енергії. Перші газові пальники для освітлення з’явилися в Америці в 1821 році. Перший нафтовий колодязь був виритий у 1859 році. Перший автомобіль із бензиновим двигуном був створений у 1892 році.
  • Факт 2: Англієць Томас Юнг (1773–1829) став першим, хто почав використовувати слово “енергія” в тому сенсі, який ми вкладаємо в нього нині. Воно замінило традиційний латинський термін “vis viva”, що означає “жива сила”.
  • Факт 3: Першу електростанцію побудував Томас Едісон: у 1882 році ця електростанція на Перл-Стріт постачала електроенергією 85 будинків. Спочатку люди боялися електрики, і батьки не дозволяли своїм дітям перебувати поблизу джерел світла.
  • Факт 4: Першими чотирма домашніми приладами, які працювали від електрики, були швацька машина, вентилятор, чайник і тостер.
  • Факт 5: Якщо всі батарейки, що існують у світі, з’єднати в одну, вона змогла б забезпечити світ електрикою лише на 10 хвилин. Якщо сьогодні замінити всі автомобілі на електромобілі, то для їх зарядки людству не вистачить енергії.

Підсумок

1

Рефлексія.

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Що нового відкрили для себе?
  • Чи була сьогоднішня подорож цікавою і корисною для вас?

Українська мова

Запис речень під диктування. Самоперевірка. Розділові знаки в реченні. Робота з лексичним значенням слова. Багатозначні слова

- Запишіть прислів’я під диктування.

Сила в руках, а в голові дим.

Сила та розум — краса людини.

Без вміння і сила зайва.

- Поміркуйте, чи можна в даних прислів’ях  слово сила замінити словом енергія. Чому це є можливим? (Сила – це фізична енергія.)

- Які ще лексичні значення є у слова сила? (наприклад, могутність, влада, авторитет (наприклад, речення «Конституція України має найвищу юридичну силу»); озброєні війська (наприклад, речення «Наші війська оточили й знищили головні сили ворога» )

- А які ще лексичні значення є у слова енергія? ( Те саме, що електроенергія.)

- Слова сила та енергія – однозначні чи багатозначні?

- Чи в усіх своїх значеннях ці слова замінюють один одне?  (Ні.)

 

Робота в групах: виявлення власних джерел енергії

- Оберіть у групі того, хто представить результати обговорення в групі 

- Також оберіть у групі того, кому група сьогодні довіряє стежити за тим, як кожний говорить у ході обговорення  

- Розкажіть одне одному, що дає вам енергію (споживання їжі, сон, відпочинок, заняття улюбленою справою, спілкування з друзями, обійми, зміна місця проживання та ін.). Як ви про це дізналися?

 

ІМ’Я

ЩО ДАЄ ЕНЕРГІЮ?

ЯК ТИ ПРО ЦЕ ДІЗНАВСЯ/ДІЗНАЛАСЯ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дискусія з використанням графічного організатора «Інтернет – поглинач людської енергії чи джерело?» 



 

Що таке вебсторінка, вебсайт, браузер. Як подається  інформація на вебсторінці 

 

Вебсторінка (web-page) — інформаційний ресурс доступний в мережі WorldWideWeb (Всесвітня павутина), який можна переглянути у браузері зазвичай.

Бра́узер (або вебпереглядач, вебоглядач, вебнавігатор) — програмне забезпечення для комп'ютера або іншого електронного пристрою, як правило, під'єднаного до Інтернету, що дає можливість користувачеві взаємодіяти з текстом, малюнками або іншою інформацією на вебсторінці.

Вебсайт, або сайт (англ. website, від web (веб) і site (місце)) — сукупність вебсторінок, доступних у мережі Інтернет, які об'єднані як за змістом, так і за адресою.

 

- Ваші батьки та, ймовірно, вже й кожний з вас дуже часто шукають інформацію в інтернеті на різноманітних вебсторінках. Чи задумувалися ви, як побудована вебсторінка і на що слід звертати увагу.

- Перед вами  схема, як побудована вебсторінка 


 Найперше, що ви бачите – це заголовок. Він розташований у верхній частині кожної сторінки та має декілька дуже важливих цілей, але насамперед він створює загальне уявлення про  призначення сторінки («брендує» сторінку).

- Так як ми говоримо про енергію і цього тижня читатимемо казки, які містять різні «їстівні елементи», наш малюнок-бренд надихає нас «солодким казковим будиночком». Головна сторінка – це основна сторінка на сайті. Саме вона надає основну інформацію.  У нашому випадку – ви можете перейти безпосередньо до текстів, які читатимемо цього тижня: це «Солодка казка» Павла Глазового і народна українська казка «Козúна хатка». А там скільки смакоти….

Колонтитул - це розділ, розташований під основним текстом. У найдавніших друкованих книгах він  містив перші слова наступної сторінки. Зараз в книжка він містить назву книги чи глави, ім’я автора чи іншу інформація. На даній схемі ми знаходимо назву «Дитяча казка» зі значком охорони  авторського права ©, що означає, що сторінка захищена і вона має автора, який її створив. А також адресу для листування з автором.

Математика

Опрацюй завдання у підручнику на ст. 51

Усно № 287, 289, 290.

Письмово № 288, 291, 293, 294.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

18.10.22

24.05