02.12.22

 ЯДС

Бажаю всім вам сьогодні гарного настрою і легкого засвоєння теми.

А зараз усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на весь день. 

Повідомлення теми.

Ми продовжимо мандрівку разом із жевжиками, поповнимо свої знання про поновні та непоновні джерела енергії, а також дізнаємося, як люди використовують енергію Сонця та води.

Вправа “Доповни речення” (див. роздруківку “Доповни речення”).

Прочитайте речення на картці й доповніть їх у звичайному зошиті з ЯДС.

Прочитай корисну інформацію

Енергія Сонця.

Невичерпним джерелом енергії є Сонце. Кількість сонячної енергії, що надходить на Землю впродовж тижня, перевищує енергію всіх світових запасів нафти, газу й вугілля, разом узятих. Протягом мільярдів років Сонце щомиті випромінює величезну енергію. Багато сонячної енергії йде на нагрівання повітря, океанів і суші.
Енергію Сонця використовують для перетворення її в електричну. Нині на електростанціях використовується лише незначна частина сонячної енергії.
Найбільша сонячна електростанція розташована в Канаді. Енергію для неї допомагають акумулювати понад 1 мільйон дзеркал. В Україні теж є сонячні електростанції.
За твердженнями фахівців, сонячна енергетика могла б покрити всі потреби людства в енергії на тисячі років. Розмістивши сонячні батареї на дахах будинків і поряд з ними, ми забезпечимо обігрів житла, підігрів води й роботу побутових електроприладів у великих будинках.
Для промисловості, що потребує великих витрат енергії, можна використовувати кілометрові пустирі й пустелі, заповнивши їх потужними сонячними батареями.
Позитивним у використанні сонячної енергії є те, що вона не забруднює навколишнього середовища. Єдиний недолік — енергія Сонця нерегульована й непостійна: вона залежить від погоди, часу доби й року.
Переглянь відео “Енергія Сонця”.
  • Що нового ви дізналися про енергію Сонця?


Переглянь відео “Зроблено в Україні. Унікальна для Європи сонячна електростанція”.


https://youtu.be/OPR12evy3dQ

3

Перегляд відео “Зроблено в Україні. Унікальна для Європи сонячна електростанція”.

  • У чому перевага використання такого виду енергії?
  • Енергія води.

    Вода — ще одне з джерел поновної енергії. Її почали використовувати ще на початку XX століття.

    Енергію води, що падає, обертаючи водяне колесо, здавна використовували для розмелювання зерна, розпилювання деревини, виробництва тканин. Ще одне водне джерело енергії — світовий океан. Оцінити всю його міць учені поки не можуть, але вона дуже потужна. Нині існують технології, що дають можливість виробляти електроенергію, використовуючи енергію хвиль, припливів, течій.

    Використання енергії води не дає шкідливих відходів і викидів у повітря. Але воно може завдати шкоди навколишньому середовищу: погіршуються умови життя мешканців водойм, можуть затоплюватись поля, луки.

    Найбільше використовують енергію води такі країни, як Китай, Канада, Бразилія та США. Сучасні великі ГЕС (гідроелектростанції) встановлені на великих річках зі швидкою течією. Найбільша гідроелектростанція в Україні — Дніпрогес.

    • Що нового ви дізналися про енергію води?
    • Вправа “Продовж речення”. - виконати у звичайному зошиті.

      • Знайдіть якомога більше позитивних ознак води і продовжте речення:

      Вода — друг, бо…

      • Доведіть, що вода може бути небезпечною і продовжте речення:

      Вода небезпечна, тому що …

    • Вправа “Пригадай і розкажи” (підр. с. 117, завд. 5).

      У Кіровоградській області розташоване Кременчуцьке водосховище. Люди створили його, аби виробляти електроенергію. Як працює гідроелектростанція? Пригадайте і розкажіть.

    • Інформація для тих, хто забув

      Гідроелектростанції облаштовують на річках. Для цього споруджують греблю, що перекриває русло, тому рівень води піднімається. З висоти вода падає на лопаті гідротурбіни і з великою силою обертає їх. Так енергія руху води перетворюється в механічну енергію — обертання. А далі генератор перетворює її в енергію електричну.

    • Перегляд відео “Кременчуцьке водосховище та гора Пивиха”

      • Чи сподобалася вам прогулянка берегом водосховища? Чим?

      Вправа “Дай пораду”

       

      Узимку Кременчуцьке водосховище вкривається кригою. Коли Оленка з Остапом спускалися на санчатах з гірки, вони помітили дівчинку, яка каталася на ковзанах. Раптом крига під нею тріснула. Що ви порадили б дітям? Змоделюйте їхню поведінку (підр. с. 117, завд. 6).


      Енергія вітру.

      Ще одне популярне нині поновне джерело енергії — вітер. Ще з давніх часів люди використовували енергію вітру для власних цілей. Вітрові двигуни застосовували для підйому води і перемелювання зерна, для пересування кораблів. Енергія вітру, справді, невичерпна.

      Нині споруджують величезні “вітряні ферми”, де вітряки стоять рядами на великому просторі, тому що їх не можна ставити занадто тісно — інакше вони будуть загороджувати один одного. Такі “ферми” є у США, Франції, Англії, але вони займають багато місця. В Україні теж є вітрові електростанції в Криму та Карпатах.

      В енергії вітру є перевага — вона не забруднює навколишнє середовище. Але є й недоліки — вітер дуже непередбачуваний: часто змінює напрям, раптово стихає, навіть у найвітряніших районах земної кулі, а іноді набирає такої сили, що ламає вітряки. А також вітрові електростанції заважають польотам птахів і комах, працюють дуже гучно. Але ці недоліки можна зменшити, а можливо, й зовсім усунути.

      Перегляд відео “Енергія вітру”.

      • Що нового/цікавого ви дізналися про енергію вітру?
      • Якими фактами можете доповнити таблицю, яку почали заповнювати на минулому уроці?

      3

      Перегляд відео “Зроблено в Україні. Найпотужніша вітрова електростанція України”.

      • Що ви дізналися про вітрову електростанцію?
      • Чи одразу побудували станцію? На що звертали увагу?
      • Що позначає число 65?
      • Порівняйте висоту вітряка (94 м) і довжину лопаті (55 м). Що довше і на скільки?

      5. Бесіда за сюжетною картиною “На гостину до вітрів”

       

      Розгляньте малюнок (зош. с. 54, завд. 1)

      • Як ви гадаєте, яка погода зображена на картині: спекотна, сонячна, дме легенький вітерець, небо нахмарилося, насувається дощ? Доведіть свою думку.
      • Поміркуйте, кому яка репліка може належати й запишіть біля зображень відповідні числа.
      • Доберіть спільнокореневі слова до слова “вітер”. Визначте в них корінь. (Вітер — вітерець, вітрище, вітряний, безвітряний, вітряк, вітрюган, вітрило.)
      • Утворіть форми слова “вітер”. Виділіть закінчення. (Вітер — вітри, вітру, вітром, на вітрі.)

      Енергія вітру поновлювана й невичерпна, поки гріє Сонце, бо вітер утворюється на Землі в результаті нерівномірного нагрівання її поверхні Сонцем.

      Вправа “Три ідеї”

       

      Чим вітер буває корисним для кожного з вас? Оберіть три ідеї з поданих або сформулюйте власні й запишіть (зош. с. 54, завд. 2).

      Робота з коміксом “Вітер — помічник”

       

      Розгляньте комікс (підр. с. 119).


      • Як вітер може зіпсувати настрій? Що робити, щоб цього не сталося?
      • Хто допомагає захиститися від вітру?
      • Як можна ловити вітер? Що у природі допомагає його стримувати?
      • Де можна ховатися від вітру? Дізнайтеся, коли і де від нього ховатися небезпечно. Чому?
      • Коли він допомагає у розвагах?
      • Як подружитися з вітром?
      • Пригадайте, для чого люди використовують вітер?
      • Довідайтеся, чи є вітрові електростанції в нашому регіоні.
      • Поміркуйте, як вітер може прислужитися для винаходів у майбутньому. Які цікаві ідеї у вас виникли?

      8. Гра “Добре — погано”

       

      Об’єднайтеся у дві команди і визначте, коли вітер нам допомагає, а коли заважає.

      Вітер — помічник, бо …

      Вітер — ворог, тому що …

      9. Творча робота “Паперовий вітрячок”

      Рефлексія.

      • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
      • Що нового сьогодні дізналися?
      Математика
      Опрацюй підручник на ст. 54-55.
      Уважно переглянь №311 та №312.
      Усно прокоментуй №314 та №317.
      Виконай письмово №313, 315, 316 та 318.

      Українська мова
      Виконати усі завдання до вправи 224 у підручнику.

       Запишіть слова у два стовпчики, перевіряючи орфограми за словником. У перший стовпчик запишіть слова з префіксом пре-. У другий – з префіксом при-.

      Пр(е, и)мудрий, при(е,и)сісти, пр(е,и)в(е,и)ликий, пр(е,и)тулити, пр(е,и)шкільний, пр(е,и)гарний, пр(е,и)нести, пр(е,и)дорожній, пр(е,и)чудовий, пр(е,и)в’янути.

      Переглянь відео телеканалу ПЛЮСПЛЮС Про яку енергію йдеться у відео?

      «Світ чекає на відкриття. Вітрогенератор»

      https://1plus1.video/mir-zhdet-otkrytij/1-sezon/9-seriya-vitrogenerator#player























Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

03.04

25.01.