07.12.22

 ЯДС

Робота з проблемним питанням

 

Об’єднайтеся в групи. Кожна група отримає картку, на якій описано різні життєві ситуації. Прочитайте описи ситуацій. Обведіть зеленим кольором ті, у яких ви відчуваєте, що отримуєте енергію, а червоним — коли втрачаєте (див. роздруківку “Наша енергія”).

  • Чому від одного ви втомлюєтеся, а від іншого — ні? Обґрунтуйте свої міркування.
  • Чи є ситуації, які спричиняли суперечки? Чому?
  • Чи можна в одній і тій самій ситуації витратити енергію і отримати? Чому?
  • Назвіть ситуації, у яких ви наповнюєтеся енергією.
  • Що вас виснажує, забирає сили?
  • Повідомлення теми уроку

     

    Живі організми ростуть, розвиваються, рухаються, розмножуються, реагують на зміни навколишнього середовища. Для підтримання життєдіяльності організму потрібна енергія. Де беруть її живі організми і що робити, якщо відчуваєш брак енергії? З’ясуємо це на сьогоднішньому уроці разом із жевжиками.

    Робота з діаграмою

     

    Номул сказав, що не піде на пошуки кварцу, оскільки відчув, що йому бракує енергії. Друзі занепокоїлися й вирішили дізнатися, як поводяться люди в таких ситуаціях. Блискавка подала результати опитування у вигляді діаграми. Розгляньте її (підр. с. 121, завд. 1). Чи збігається найзвичніший для вас спосіб відновлення енергії з найбільш популярним?

    Завдання “Істинні — хибні” (за діаграмою)

    Розгляньте діаграму й визначте, яке судження істинне, а яке — хибне.

    • Для відновлення власної енергії найбільша кількість опитуваних ласує смаколиками.
    • 8 респондентів проводять час із друзями.
    • Переглядають улюблений фільм 6 опитуваних.

    Придумайте свої істинні та хибні твердження за діаграмою.

    Вправа “Наведи малюнок”

     

    Наведіть контур малюнка обома руками. Розфарбуйте його (див. роздруківку “Наведи малюнок”).

    Вправа “Вежа енергії”

     

    Запишіть у вежу способи відновлення енергії, які ви зазвичай застосовуєте (зош. с. 56, завд. 2).

    Вправа “Обчисли вирази”

     

    Розв’яжіть вирази й розфарбуйте зображення відповідними кольорами (зош. с. 56, завд. 3).

    • Як ви думаєте, діти, що на малюнку, відновлюють власну енергію чи втрачають? Обґрунтуйте свою відповідь.
    • Які рухливі ігри любите ви?
    • Чи залежать ваші вподобання від пори року, погоди?
     Рухливі ігри

     

    Ігри знімають напруження, дають перепочити нервовій системі, а рухливі ігри мають ще й профілактичний ефект. Адже тренують різні групи м’язів, поліпшують мозковий кровообіг. Найкращий час для таких ігор — перерва. Жевжики пропонують розучити декілька ігор, у які ви зможете грати на перервах і заряджатися енергією.

    ДЗЕРКАЛО

    Діти об’єднуються в пари і стають одне навпроти одного. У парі один із гравців виконує роль дзеркала, повторюючи всі рухи свого напарника.

    Методичні поради

    Для цієї гри непотрібна спеціальна підготовка, лише трохи вільного простору. Учитель координує гру, даючи дітям, які “дивляться у дзеркало” завдання: “Підніміть ліву руку! А тепер зігніть праву ногу…”. Особливо уважним має бути учень/учениця, що виконує роль дзеркала, адже його/її рухи мають дзеркально повторювати рухи партнера, а не виконувати команди вчителя.

    “САЙМОН КАЖЕ…”

    Один із гравців — Саймон, який віддає команди (підстрибнути, підняти ліву руку, торкнутися щічок тощо), решта дітей їх виконують. Проте, виконувати треба лише ті, що починаються словами “Саймон каже…”. Саймон має спеціально час від часу пропускати ці слова, щоб заплутати учасників.

    Вибувають гравці, які виконали команду останніми, неправильно чи коли на початку не було фрази “Саймон каже”. Гравець, який лишається в кінці, стає переможцем.

    Методичні поради

    Зимові перерви можна зробити трохи цікавішими і з відомою грою на уважність і реакцію “Саймон каже…”.

    ЧЕРВОНИЙ, ЖОВТИЙ, ЗЕЛЕНИЙ!

    Ведучий показує послідовно зелену, жовту й червону картки, поступово збільшуючи темп гри. У відповідь на зелену картку клас починає бігти на місці. На жовту — імітує уповільнену зйомку. На червону — завмирає. Вибувають із гри ті, що не встигли виконати команду або поворушилися під час “червоного світла”.

    12. Підсумок

     

    Рефлексія.

    • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
    • Що нового й цікавого дізналися під час нашої подорожі?
    • Яка гра сподобалася найбільше? Чому?
    Математика
    Для тих кого не було: у підручнику # 351-356, #435,437. У збірнику ст. 147 усі приклади до #1020 та ст. 112 # 835 перші 6 стовпчиків.
    Домашнє завдання у підручнику # 439, 440, 357, 358.

    Українська мова

    Передбачення змісту твору за назвою

    - Як ви думаєте, про що може розповідатися у оповіданні із назвою «Я зніматимусь в кіно!»?

    - Хто може бути основними персонажами такого оповідання?

    Виразне читання/слухання  оповідання Ірен Роздобудько «Я зніматимусь в кіно». Оповідач

    -           Зараз ми зможемо пересвідчитися, чи підтвердяться ваші припущення.

    (Читання першої частини)

    - Чи справдилися ваші очікування? Що саме справдилося?

    - Від чийого імені ведеться оповідь? (Від імені дівчинки.)

    - Про що мріяла дівчинка? Як вона до цього готувалася?

    - Як ви розумієте такі слова: «чарівний погляд», «майбутня кінозірка», «тримати паузу»?

    - Чи міг би оповідачем бути хлопчик? Чи мріють хлопці зніматися в кіно?

    - Як, на вашу думку, тренувався би хлопець, щоб отримати роль в кіно?

     

    Робота в групах: зміна оповідача

    - Спробуйте уявити, якою би була ця частина оповідання, якби оповідачем був хлопчик?

     

    Виразне читання/слухання  оповідання Ірен Роздобудько «Я зніматимусь в кіно». Передбачення розвитку подій

    (Читання другої частини)

    - Про що йтиметься далі? На які події ви очікуєте?

    - (Після читання.) Чи справдилися ваші очікування? Що саме справдилося?

    - Які ролі дівчинка хотіла зіграти в кіно?

    - Як ви розумієте такі слова: «немов флюгери … повернулися до мене», «зневажливо знизала плечима», «бродили безпритульні режисери»?

     

    Робота в групах: рольова гра «Розмова дівчинки зі знайомими»

    - Як ставилися до дівчинки її знайомі з двору? Це була дружба, ворожнеча, заздрість, байдужість?А як, на вашу думку,  ставилася дівчинка до них?

    - Розіграйте розмову дівчинки з її знайомими, щоб показати їхні стосунки.

    - Поміркуйте, які ролі вам потрібні для цієї сценки, розподіліть ролі, домовтеся, хто буде режисером, подумайте про поведінку кожного з учасників спілкування, розіграйте діалог. 

    Я зніматимусь в кіно

    Частина 1

    У нашому дворі всі мріяли про кіно. Ми захоплено дивилися фільми й гадали: як у них потрапляють діти? Сусідка, котра працювала в театрі вахтеркою, якось сказала, що режисе́ри часом самі бігають вулицями і вишукують дітей для своїх фільмів.

    Щомиті, блукаючи нашим маленьким містом, я очікувала на запитання: «Дівчинко, хочеш зніматися в кіно?»

    Я знала, що відповім не одразу. З індійських фільмів я навчилася «чарівного погляду», вартого майбутньої кінозірки, — цим поглядом я маю подивитися на режисера!

    Головне — не квапитись. Стоячи вдома перед люстерком я тренувала цей погляд: заплющувала очі й рахувала: «Один, два, три...» — і тільки на «п’ять» повільно підіймала повіки та округлювала очі до неймовірних розмірів. От якщо я погляну саме так, кожний режисер одразу зрозуміє, що перед ним — талановита актриса й справжня красуня. А головне, подумає він, як вона вміє тримати паузу!

     

    Частина 2

    — Я зніматимусь у кіно! — повідомила я всім у своєму дворі.

    «Всім»  — це моїй подружці Ольці, її братові-близнюкові Сашку та Язикатій Куці (Кукою цю старшу дівчинку називали вдома, а вже у дворі до неї приліпилося ще й прізвисько).

    — Та ти що?!! — захоплено вигукнули брат з сестрою й, немов флюгери, одночасно повернулися до мене.

    — Ну то й що? — зневажливо знизала плечима горда Кука. — А мені мама скоро купить золоту сукню!

    Аргументів проти золотої сукні у мене не знайшлось, а Олька та Сашко з таким самим захватом повернулися до Куки:

    — Ух ти! Справді — золоту?!

    А я пішла з подвір’я на вулицю. Туди, де великою чередою бродили безпритульні режисери. Я йшла і думала, що запросто зіграю і Попелюшку, і дівчинку-розвідницю, і Герду...

     

    Частина 3

    — Дівчинко... — раптом почула я над своєю головою приємний баритон.

    «Ось воно — почалося! Режисер! Нарешті... — промайнула думка. — Отже, не забути про чарівний погляд! Один, два...»

    Я відраховувала миті й не квапилася підіймати голову.

    Ще, ще хвильку, і він збагне, кого зустрів на своєму режисерському шляху!

    — Дівчинко! — знову покликав голос.

    Яку ж роль мені запропонують? — міркувала тим часом я, не підводячи очей і рахуючи: три, чотири...

    Ще мить, і я погляну так, як дивляться красуні з листівок, котрі збирала моя мама. Ось зараз!

    Мої щоки палали, дихання майже зупинилося, серце калатало так гучно, що я не чула вуличного гомону.

     

    Частина 4

    — Дівчинко, — голос посуворішав. — Та ти що, спиш на ходу?! Ну й діти пішли — ніякого виховання! Паска добрячого на вас нема! Як пройти до овочевого магазину?!!

    — Ну що ви причепилися до дитини? — почула я інший голос, і лагідна жіноча рука погладила мене по голові. — Бачите, в неї щось з очима. Бідолашна дитина! І хто ж її так злякав? Може, вона сирота, може, їсти хоче...

    — Біжи, нехай мама тобі носа витре! І не тиняйся вулицями! — сказав хтось третій. — А то бабай забере...

     

    Частина 5

    Потім усі розійшлися.

    А я зрозуміла, що то був не режисер...

    Я повернулась у двір.

    Близнюки й Язиката Кука все ще обговорювали переваги золотої сукні перед химерною мрією про кіно. Я гордо їх оминула й пішла додому.

    Вже перед дверима свого під’їзду озирнулась і голосно свиснула крізь дірку в зубах.

    З голуб’ятні здійнялися голуби.

    Близнюки і  Кука завмерли та здивовано глянули на мене.

    — Я зніматимуся в кіно! — ковтаючи сльози, заявила я і зникла в під’їзді...

     

    Мистецтво

    Перегляньте світлини та надихніться ними. Спробуйте з пластиліну створити свою незвичну скульптуру.

    Витвори з гальки


    ЯДС

    Асоціативний кущ “море”

     

    Запишіть асоціації, які у вас виникають, коли чуєте слово “море” (див. роздруківку “Асоціативний кущ «море»”).

    Читання української народної казки “Чому в морі вода солона”

     

    Об’єднайтеся у пари і прочитайте казку (див. роздруківку “Казка «Чому в морі вода солона»”).

    • Хто головні герої казки?
    • Який із братів вам сподобався? Чому?
    • Як у казці пояснюється, чому вода в морі солона?
    • Як ви вважаєте, чи істинне це пояснення? Чому?
    • Де, на вашу думку, можна дізнатися, чому ж вода в морі солона?

    Інформація для міркування

    Вода в морі не просто солона, а ще й гірка. Недарма люди, які зазнають лиха у відкритому морі без запасу прісної води, можуть загинути від спраги, тому що пити морську воду неможливо.

    Прісна вода річок, які впадають у моря, теж містить сіль, але в маленькій концентрації. Вода з поверхні морів випаровується, а сіль залишається. Так сіль накопичується в морях, яка надає воді гірко-солоного смаку.

    Віртуальна подорож до Чорного моря

    1

    Робота з мапою (див. роздруківку “Мапа Чорного моря”).

    Чорне море розташоване на півдні України. Його води омивають береги шістьох держав. Розгляньте уважно мапу і назвіть ці країни.

    Значна частина Чорноморського узбережжя припадає на території України й Туреччини.

    Попрацюйте в парах. Розгляньте мапу (див. роздруківку “Мапа річок України”) і скажіть, які річки впадають у Чорне море.

    • Запишіть назви цих річок в алфавітному порядку. Пригадайте, як треба писати назви річок. Чому?

    У Чорне море впадає багато річок. Найбільші з них — Дунай, Дністер, Дніпро, Південний Буг.

    Перегляд відео “Цікаві факти про Чорне море”.

    Перегляньте уважно відео, доповніть хмари слів.

    • Які факти вас здивували/зацікавили?
    • Чим особливе Чорне море? З чим ця особливість пов’язана?
    • Як називали Чорне море давні греки?
    • Чому море має назву “Чорне”?
    • Якими фактами/словами ви доповнили свої хмари слів?
    • Чи захотілося вам побувати на Чорному морі?
    • Флора і фауна Чорного моря

      1

      Бесіда “Водорості” (див. роздруківку “Водорості”).

      • Розшифруйте назву морських рослин, у яких немає коренів, квітів і справжніх листків.
      • Що це за морські рослини?

      У Чорному морі росте багато видів водоростей. Серед них є й мікроскопічні — зелені, синьо-зелені, бурі, червоні, що прикріплюються до ґрунту чи якихось предметів у воді.

      2

      Тваринний світ Чорного моря.

      Тваринний світ Чорного моря надзвичайно різноманітний. Тут живуть креветки, краби, мідії, устриці, гребінці. Деякі з них мають промислове значення.

      Серед 180 видів риб — бички, хамса (чорноморський анчоус), тюлька, кефаль, оселедці, камбала, скумбрія, пеламіда, пеленгас, тунець, ставрида.

      3

      Робота з деформованим текстом (див. роздруківку “Деформований текст”).

      Прочитайте текст. Про яких мешканців Чорного моря ви дізналися?

      Перегляд відео “Такі як ми! Історії мешканців Чорного моря”.

      • Про яких мешканців Чорного моря ви дізналися з відео?
      • Що вас зацікавило/здивувало?
      • Про кого захотіли дізнатися більше?
      • Яку проблему, спричинену людьми, показано у відео?
      • Як можна її розв’язати?
      • Творча робота

         

        Виготовте фігурку одного з мешканців моря за інструкцією (підр. с. 122, завд. 4).

        Зробіть так, щоб ваш восьминіг затанцював. Для цього проведіть експеримент і поясніть його результати.

        • Надуйте повітряну кульку.
        • Піднесіть восьминога до кульки. Що відбувається?
        • Натріть кульку вовняною тканиною.
        • Знову піднесіть восьминога до кульки. Що відбувається тепер? Як ви гадаєте, чому?

      Рефлексія.

      • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
      • Чим зацікавила вас подорож до Чорного моря?
      • Чи з’явилися нові слова у ваших хмарах слів? Які?
      • Чи захотілося вам здійснити не уявну, а реальну подорож до Чорного моря?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

24.05

11.05