08.12.22

 ЯДС

Вправа “Уявне малювання”.

Уявіть себе художниками й художницями. Якими фарбами ви намалювали б свій сьогоднішній ранок? Чому?

Повідомлення теми уроку

1

Загадка.

Поле синє,
Вівці білі.
На полі пасуться,
До берега несуться.

(Море)

2

Актуалізація знань.

  • Як ви здогадалися, що це море? Чи можете назвати ознаки моря?
  • Як ви думаєте, чому загадка була саме про море?
  • До якого моря ми здійснили мандрівку на попередньому уроці?
  • Запишіть 5 слів/фактів, які ви запам’ятали про Чорне море.

3

Повідомлення теми.

  • Як ви думаєте, куди ми вирушимо сьогодні?

Сьогодні ми продовжимо подорож водними просторами України й завітаємо на гостини до Азовського моря. Дізнаємося, чому це море називають наймілкішим у світі та чим воно цікаве.

3. Віртуальна подорож до Азовського моря

1

Робота з мапою (див. роздруківку “Мапа Чорного моря”).

Розгляньте уважно мапу, знайдіть на ній Азовське море. Назвіть країни, розташовані на узбережжі Азовського моря.

  • З яким морем сполучається Азовське море? (Через Керченську протоку воно сполучається з Чорним морем.)

Розташоване Азовське море на півдні України та Росії.

2

Хмара слів “Азовське море” (див. роздруківку “Хмара слів «Азовське море»”).

  • Що ви знаєте про Азовське море?
  • Чи бував хтось із вас на Азовському морі?

Розпочніть складати хмару слів.

3

Перегляд відео “Азовське море — наймілкіше море у світі”.

  • Що ви дізналися про Азовське море?
  • Якими словами/фактами можете доповнити хмару слів?

4

Розповідь учителя (див. роздруківку “Узбережжя Азовського моря”).

Азовське море — одне з найменших у світі. Його площа майже 40 000 км2. Воно менше за Чорне море в 10 разів. Серед усіх морів на Землі меншим, ніж Азовське, є лише Мармурове. Азовське море мілководне. Середня його глибина — 8 метрів, а найбільша — лише 14. Невелика глибина моря сприяє його швидкому прогріванню. Узимку температура води рідко падає нижче 0°С, а влітку вона піднімається до +28, а інколи й +32°С.

Вода в Азовському морі значно менш солона, ніж у Чорному. Це також спричинено його невеликою глибиною і великим припливом прісної води з річок Дон і Кубань.

Найбільші острови Азовського моря — Піщані, Бірючий і Черепаха (штучного походження).

  • Назва якого острова відповідає зовнішньому вигляду?

Головною і найцікавішою особливістю Азовського моря є наявність на його узбережжі великої кількості кіс. Вони складаються з піску і гальки, що нагромаджуються під час переміщення їх течією вздовж берегів.

  • Що нового ви дізналися про Азовське море?
  • Якими цікавинками поповните свою хмару слів?
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ

5

Цікаво знати, що…

Азовське море в різні часи і в різних народів мало різноманітні назви. Наприклад, меоти й інди, які жили на його узбережжі ще до нашої ери, називали його Тамарунда — Годувальниця Чорного моря, стародавні греки — Меотида, римляни — Меотійське болото (від назви племені), слов’яни — Сурозьке або Синє море, араби — Бар-ель-Азов (Темно-синє море), татари — Азов (кінець, гирло — за розташуванням у гирлі Дону).

Рослинний і тваринний світ Азовського моря

 

Запропонуйте дітям дослідити підводний світ (див. роздруківку “Рослини і тварини Азовського моря”).

Завдання від рибок

1

Вправа “Розділи і запиши” (див. роздруківку “Розділи і запиши”).

  • Розділіть речення на слова і запишіть.
  • Як почнете записувати речення?
  • Підкресліть у реченні граматичну основу (головні слова).
  • Вправа “Порівняй” (див. роздруківку “Порівняй”).

    Риби плавають за допомогою плавців і хвоста. Розгляньте малюнок. Поміркуйте й запишіть, із чим можна порівняти плавці та хвіст риби.

    • Як гадаєте, навіщо рибі потрібний хвіст, а навіщо — плавці?
    • Значення морів

       

      Розгляньте схему і розкажіть, яке значення для життя людини мають моря (див. роздруківку “Значення морів”).

      Підсумок

      1

      Рефлексія.

      • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
      • Чим запам’яталася сьогоднішня подорож?

      Українська мова

      Виразне читання/слухання оповідання Ірен Роздобудько «Я зніматимусь в кіно». Обговорення емоційного стану персонажів.

      (Читання третьої частини)

      - Як ви розумієте слова «приємний баритон», «режисерський шлях», «серце калатало так гучно, що я не чула вуличного гомону»?

      - Чому дівчинка не квапилася підіймати голову?

      (Читання четвертої частини)

      - Що розізлило перехожого, якого дівчинка сприйняла за режисера? Які слова із тексту це підтверджують?

      - Як на дівчинку відреагували інші перехожі?

      (Читання п’ятої частини)

      - Як ви розумієте слова «химерна мрія про кіно»?

      - До кого звертається дівчинка зі словами: «Я зніматимусь в кіно!»?

      Випиши в зошит з прочитаних частин 5 іменників, 5 прикметників та 5 дієслів.

      Склади 3 речення із виписаними словами.

      2 іменника провідміняй за відмінками.

      Робота в групі: складання порад щодо акторської професії.

      -Чого, на вашу думку, потрібно навчитися дівчинці або хлопчику, щоб стати справжньою актрисою або актором? (Розвинене мовлення, уміння уподібнюватися, уміння зображати емоції, гарна фізична підготовка .)

      - Попрацюйте в групі і складіть декілька порад для тих, хто мріє стати акторкою або актором.

      Математика

      У підручнику переглянь ст. 67-68.

      Усно опрацюй №392. 

      Прочитай уважно №393 та поясни комусь із рідних як ти зрозумів віднімання круглих чисел.

      Застосуй здобуті знання на практиці у №394, 395, 396, 397, 398, 399.

      Якщо хочеш попрактикуватись ще - у збірнику виконай №741, 742 та 743 у збірнику на ст. 99

      Мистецтво

      pdf


      Фольклор, народна мудрість — музика, пісні, рухи танців, візерунки, прислів’я, казки тощо — здавна передаються від виконавця до виконавця — з уст в уста, з покоління у покоління, іноді змінюючись, але зберігаючи знання про життя і природу, традиції, думки, уявлення, почуття і переживання багатьох людей. Тож у народі кажуть, що про народ розповідають його традиції, танці, пісні. Сьогодні народне мистецтво допомагає нам ближче познайомитися з кримськими татарами. 
      Народна пісня тюркю 
      Послухаємо мелодійні, зі складним ритмом народні пісні кримських татар — тюркю — різновид турецької народної пісні.  Чим ці пісні відрізняються від українських народних? 
       Спробуйте розповісти, що особливого в тюркю. (Можна звернути увагу дітей на особливий ритм пісні, мелодію тощо. Дайте дітям прослухати українську народну пісню і проплескати її ритм для порівняння.)  Які рухи можна виконувати під їх супровід?
        Спробуйте проплескати ритм пісні, яка найбільше сподобалася. Чи легко це було? Що було легше: танцювати чи проплескувати ритм? Продовж рухи на світлині Роздивіться світлину в підручнику.  Як упізнати народний одяг кримських татар? 
       Враховуючи особливості одягу, опишіть рухи танцівників. (У жінок довге плаття, тому в ньому неможливо виконувати різкі швидкі рухи, тож рухи танцівниць мають бути плавними, неквапливими. А рухи чоловіків мають нагадувати рухи жінок — адже танець виконує дует.) 
       Як ви думаєте, яка музика звучить на світлині? Спробуйте наспівати її.  Спробуйте відтворити рухи народного танцю кримських татар. Подивіться кримськотатарські народні танці.  Чи схожі рухи танцівників на ваші?  Що насамперед привертає увагу в танці? Що нагадує музика танців? 
       Як танцівниця передає особливості музики? Чи можна сказати, що її руки танцюють?
       Кажуть, що народні танці передають характер народу. Розкажіть, який характер у кримських татар.  Що спільного в обох народних танцях? 
       Знайдіть слова, що яскраво описують рухи танцівників. 
      Джамала — голос кримських татар 
      Послухайте пісню “1944” у виконанні Джамали — відомої сучасної української співачки.  Розкажіть про цю пісню. Як співачка її виконує? Чи можна сказати, що вона розповідає про біль свого народу, як про свій біль?  Знайдіть слова, які опишуть пісню найточніше.  Чи знаєте ви про трагічні події в історії кримськотатарського народу? Як вони відображені в пісні?  Що вам відомо про Джамалу?  Дізнайтеся, які сучасні технології використали для оформлення виступу співачки. Джамала — українська співачка кримськотатарського походження, народна артистка України, переможниця 61-го пісенного конкурсу “Євробачення” (2016 р.). Виконує пісні в багатьох сучасних стилях, а також бере участь в оперних постановках і шоу. Змалку Джамала брала участь у різноманітних дитячих конкурсах. Навчалась у музичній школі Алушти за класом фортепіано, потім у Сімферопольському музичному училищі, а відтак — у Національній музичній академії України, що в Києві. 2011 року керівництво УЄФА запропонувало Джамалі написати спеціальну пісню для “Євро-2012”. 2 грудня на церемонії жеребкування фінальної частини чемпіонату співачка презентувала пісню “Goal”, автором слів якої стала Тетяна Скубашевська. Пісня Джамали “1944” (саме цю пісню вона виконувала на пісенному конкурсі “Євробачення”) присвячена трагічним подіям минулого кримськотатарського народу — депортації. Перші рядки пісні були написані ще 2014 року українською мовою. На створення пісні Джамалу надихнули розповіді її бабусі Назилхан про депортацію кримськотатарського народу, яку вона пережила, та події в анексованій російською федерацією Автономній Республіці Крим. За приспів співачка взяла слова кримськотатарської народної пісні 2016 року, спеціально до участі в українському національному відборі на Євробачення, було написано англійський варіант тексту пісні. 
      Кримські візерунки 
      Розгляньте зразки кримськотатарського декору. 
       Чи схожі ці візерунки на декор, який ви бачили раніше?  Що є спільного, а що — відмінного? 
       Чи зможете вирізнити кримськотатарські візерунки з-поміж інших? За якими ознаками?  Знайдіть на світлинах орнаменти. 
       Чи є спільні елементи на всіх візерунках? 
       Чи росте у вашому рідному краї квіточка, схожа на ті, які є на візерунках?
      Який візерунок тобі подобається найбільше? Чим саме?
        Що можуть прикрашати ці візерунки? 
      Спробуй відтворити ці візерунки за допомогою фарб чи кольорових олівців. Надішли фото малюнку у групу.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

03.04

25.01.