19.01.

 1.ЯДС

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/11

2.Математика

В онлайн підручнику опрацюй сторінки 28-29, №2 - усно, №1, 3, 4 (1) - письмово.

Домашнє завдання №4 (2, 3), 5 (обидві задачі) і обчисли нижче приклади

390+120

340+260

130 + 320 

490 + 60

600 – 50 

780 – 220

950 – 400 

200 + 530

460+270

360 + 190

3.Українська мова

Слухання/читання уривку з книги 2 повісті-казки ЕноРауда «Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько» 

Ено Рауд

Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько.

Книга 2

ПІВЧЕРЕВИЧКОВА БАТЬКІВЩИНА

Маленький червоний фургончик зупинився на роздоріжжі.

— Куди звернемо? — запитав Муфтик, який сидів за кермом. Півчеревичок і Мохобородько, виткнувшись із вікна, огледілися.

— Здається, перед нами дві дороги, — сказав Півчеревичок.

— І це ускладнює вибір, — додав Мохобородько. — Якби одна, то легше було б вибирати.

Друзі й справді опинилися у дуже скрутному становищі.

— Треба все зважити: спершу з одного боку, а тоді другого, — вирішив Муфтик і заглушив мотор.

Дорога, що зміїлася праворуч, губилася у буйному лісі, а ліворуч мріло село. Неподалік од хат височіла гора, шпиль якої увінчували мальовничі руїни палацу.

— У лісі, звісно, приємніше, — сказав Мохобородько замислено. — Моя борода, до речі, свербить, бо чує середину літа. А це означає, що лісові галяви вже, мабуть, зарясніли суницями.

— Я нічого не маю проти суниць, — зауважив Муфтик. — Але, з іншого боку, й руїни палацу напрочуд гарні. І я певен: вони не тільки гарні, а являють собою якусь історичну пам’ятку, і ми могли б ознайомитися з нею на дозвіллі.

Півчеревичокзасовався на сидінні.

— Щиро кажучи, в мене кепсько розвинуте почуття краси, — признався він. — А історія теж не дуже вабить, але ці руїни чимось вражають.

— Чим саме? — поцікавився Мохобородько.

Півчеревичок стенув плечима, тоді поглянув у бік лісу і додав:

— Мушу сказати, що й ліс оцей вражає мене точнісінько так.

Він одчинив дверцята авто і вийшов. Друзі його попрямували слідом.

— А це добре чи погано, що вони вражають? — спитав Муфтик.

Півчеревичок не міг до пуття пояснити.

— Хтозна, — сказав він. — Це водночас і тішить, і засмучує мене. Важко збагнути, чим вони вражають, але вражають досить сильно.

- У чому полягало скрутне становище, у якому опинилися Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько?

- Які варіанти рішення вони обговорювали?

- Чи можна стверджувати, що кожний з них має власну думку? (Так, бо кожний наводить аргументи.)

-  Чи вдалося їм відразу прийняти рішення?

 

Створення власного висловлення на тему «Як я одного разу приймав/ла рішення». Перевірка орфограм зручним способом. Редагування власного висловлення

- Пригадайте, чи виникали у вас коли-небудь труднощі з вибором?

- Що вам допомогло зробити вибір?

- Запишіть свою розповідь. 

-У разі сумнівів у написанні того чи іншого слова використовуйте зручні способи перевірки.

- Обміняйтеся зошитами та прочитайте текст один одного. Обговоріть, що вам сподобалося в текстах одне одного, а що, на вашу думку, бажано змінити або додати.

Домашнє завдання. Уяви, що ти з однокласниками захотіли поставити виставу у школі "Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько" та запросити гостей. Намалюй афішу до цієї вистави. Не забудь про головні елементи (назва, де і коли відбудеться, тематичний малюнок).

Прочитай текст у підручнику на с.19-21, дай усно відповіді на запитання піля тексту у вправі 30.

5.Мистецтво.

Різні настрої моря

audio
Клод Дебюссі “Море”
Твір у трьох частинах

 Привітайся з морем! 

Уявіть море вранці. 

 Яке воно? 

 Яка мелодія йому сподобається? 

 Привітайтеся з ним! 

Наспівайте вітання на улюблену музику моря.

 Знайомимося з композитором 

Клод Дебюссі — французький композитор-імпресіоніст, піаніст, диригент. Дебюссі почав навчатися музики у 9 років. І вже в 10 років вступив на молодше відділення Паризької консерваторії. Уже в консерваторські роки виявилася його нетрадиційність мислення, що викликало зіткнення з викладачами гармонії. Справжнє задоволення музикантпочатківець отримував у класах композиції та фортепіано. Дебюссі виступав як піаніст і диригент при виконанні власних творів. К. Дебюссі часто називають батьком музики XX ст. Він показав, що кожен звук, акорд, тональність можуть бути почуті по-новому, можуть жити більш вільним, барвистим життям, немовби насолоджуватися самим своїм звучанням, його поступовим, таємничим розчиненням у тиші. Багато що ріднить музику Дебюссі з мальовничим імпресіонізмом: самодостатня барвистість невловимих, текучо-рухомих моментів, любов до пейзажу, повітряна трепетність простору. Не випадково Дебюссі вважається основним представником імпресіонізму в музиці. Композитор збагатив засоби музичної виразності, оркестрову і фортепіанну палітру. Він створив імпресіоністську мелодику, що відрізняється гнучкістю нюансів і розпливчатістю. Музиці Дебюссі притаманні хиткість настроїв, витонченість, вишуканість, примхливість мелодики. Дебюссі вдалося втілити в музиці швидкоплинні враження, найтонші відтінки людських емоцій і явищ природи. Дебюссі вважав, що музика подібна до природи своєю нескінченною мінливістю й різноманітністю форм: “Музика — саме те мистецтво, яке найближче до природи... Тільки музиканти можуть уловити всю поезію ночі й дня, землі й неба, відтворити їх атмосферу й ритмічно передати їхню неосяжну пульсацію”. Три симфонічні ескізи “Море” — найкрупніший симфонічний твір Клода Дебюссі. Послухаймо всі його частини та порівняймо їх. 

Ескіз I “Від світанку до опівдня на морі” 

 Пригадайте музику, під яку розглядали марину І. Айвазовського. 

 Поміркуйте, які ще настрої можуть бути в моря, та яка музика може їх зобразити. Море втомилося від денної напруженої роботи й відпочивало вночі, так само, як і люди… 

 Як ви уявляєте відпочинок моря? 

 Як ви думаєте, що в цей час роблять морські мешканці?

Той, хто був на морі рано вранці обов’язково згадає: у цей час море спокійне, хвиль майже не видно, у нього можна дивитися, як у дзеркало. Здається, хтось усю ніч наспівував морю колискову і воно ніяк не може прокинутися. Море видається велетнем, який повільно розплющує очі, поглядає навкруги, ліниво потягується, ніби думає, вже прокидатися чи ще можна поспати.

Мелодія розгортається неквапно, без контрастів. 

 Як іще композитор показав, що море відпочивало й зараз поступово прокидається? 

 Покажіть рухами, як прокидається море. 

Музика починається дуже тихо, поступово звук стає гучнішим. Музика спокійна, передає широту морського простору — під неї хочеться широко розвести руки, розправити плечі, на повні груди вдихнути свіже повітря. Поступово мелодія набуває сили і яскравості, ледь чутно вступають литаври та контрабаси — море поступово прокидається, хвилі стають все більшими, пробують свою силу, нібито роблять зарядку. 

 Як ви думаєте, хто розбудив море? Як це показав композитор? 

Аж ось звучать труби — це промінці сонця нарешті розбудили море. Хвилі починають рухатися швидше, стають трохи більшими, але хвилі добрі, зовсім не страшні, вони не руйнують, а тільки показують нам, які вони величезні та гарні. Рух мелодії стає помітнішим, музика набуває додаткових барв: рух хвиль прискорюється, море переливається всіма кольорами у сонячних промінцях. Аж ось до вже звичної нам мелодії хвиль долучаються інші — настав полудень, море остаточно прокинулося і нібито сповіщає про це.

ЕСКІЗ II “Ігри хвиль” 

Незважаючи на те, що море нам здається величним і неприступним, воно може бути близьким для тих, хто розуміє його і поводиться обачливо. Згадайте, як жартівливі морські хвильки граються з нами: накочуються нам на ніжки, зазирають у наш пісочний палац і можуть ненавмисне зруйнувати його, іноді навіть обливають нас. Після таких морських жартів, уважно прислухавшись, ми можемо почути, як море сміється, а придивившись до хвильок, бачимо, як сонячний зайчик весело блищить на поверхні моря, — то воно всміхається нам. Мелодія стає рухливішою, набуває різних барв, цікавих дрібничок, ніби хвилі розповідають нам про новини всього світу. Ми чуємо, як хвиля швидко накочується на берег, а потім повертається в море, зустрічається з іншою, грається з нею. Море всміхається нам: “Підходь ближче, пограймося разом”. Але музика все одне залишається неспішною, трохи протяжною, адже море не втрачає своєї величі, а просто на деякий час стає ближчим нам. 

 Пригадайте, як море жартує. Яка погода в цей час? 

 Як ви гадаєте, чому для своїх жартів море обирає саме таку погоду? 

 Який настрій у вас викликає ця мелодія? 

 Покажіть рухами, як грають морські хвилі. Які вони: великі чи маленькі, чи завжди однакової сили, чи завжди рухаються в однаковому напрямку? Як композитор показав рух хвиль у різних напрямках?

Нотка грає, Пензлик малює 

Я малюю море 

Заспіваймо пісеньку та помалюймо. 

Пісня “Я малюю море” Слова Юрія Орлова, музика Зої Майстрової 

1. Я малюю море
І блакить небесну.
Синє, неозоре
Море це чудесне.

Приспів:
Хвиля набігає,
Мовби оживає.
Фарба так палає —
Сонцем грає. 

2. Я сиджу, малюю
Поблизу прибою.
В моря позичаю
Фарби голубої. 

Приспів.



 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

18.10.22

24.05