19.01.
1.ЯДС
https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/11
2.Математика
В онлайн підручнику опрацюй сторінки 28-29, №2 - усно, №1, 3, 4 (1) - письмово.
Домашнє завдання №4 (2, 3), 5 (обидві задачі) і обчисли нижче приклади
390+120
340+260
130 + 320
490 + 60
600 – 50
780 – 220
950 – 400
200 + 530
460+270
360 + 190
3.Українська мова
Слухання/читання уривку з книги 2
повісті-казки ЕноРауда «Муфтик,
Півчеревичок і Мохобородько»
Ено Рауд
Муфтик, Півчеревичок
і Мохобородько.
Книга 2
ПІВЧЕРЕВИЧКОВА БАТЬКІВЩИНА
Маленький червоний фургончик зупинився на роздоріжжі.
— Куди звернемо? — запитав Муфтик, який сидів за кермом. Півчеревичок
і Мохобородько, виткнувшись із вікна, огледілися.
— Здається, перед нами дві дороги, — сказав
Півчеревичок.
— І це ускладнює вибір, — додав Мохобородько. —
Якби одна, то легше було б вибирати.
Друзі й справді опинилися у дуже скрутному становищі.
— Треба все зважити: спершу з одного боку, а тоді
другого, — вирішив Муфтик і заглушив мотор.
Дорога, що зміїлася праворуч, губилася у буйному лісі,
а ліворуч мріло село. Неподалік од хат височіла гора, шпиль якої увінчували
мальовничі руїни палацу.
— У лісі, звісно, приємніше, — сказав
Мохобородько замислено. — Моя борода, до речі, свербить, бо чує середину літа.
А це означає, що лісові галяви вже, мабуть, зарясніли суницями.
— Я нічого не маю проти суниць, — зауважив
Муфтик. — Але, з іншого боку, й руїни палацу напрочуд гарні. І я певен: вони не
тільки гарні, а являють собою якусь історичну пам’ятку, і ми могли б
ознайомитися з нею на дозвіллі.
Півчеревичокзасовався на сидінні.
— Щиро кажучи, в мене кепсько розвинуте почуття
краси, — признався він. — А історія теж не дуже вабить, але ці руїни чимось
вражають.
— Чим саме? — поцікавився Мохобородько.
Півчеревичок стенув плечима, тоді поглянув у бік лісу
і додав:
— Мушу сказати, що й ліс оцей вражає мене
точнісінько так.
Він одчинив дверцята авто і вийшов. Друзі його
попрямували слідом.
— А це добре чи погано, що вони вражають? — спитав
Муфтик.
Півчеревичок не міг до пуття пояснити.
— Хтозна, — сказав він. — Це водночас і тішить, і засмучує мене. Важко
збагнути, чим вони вражають, але вражають досить сильно.
-
У чому полягало скрутне становище, у якому опинилися Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько?
-
Які варіанти рішення вони обговорювали?
-
Чи можна стверджувати, що кожний з них має власну думку? (Так, бо кожний наводить аргументи.)
- Чи вдалося їм відразу прийняти рішення?
Створення власного висловлення на
тему «Як я одного разу приймав/ла рішення». Перевірка орфограм зручним
способом. Редагування власного висловлення
- Пригадайте, чи виникали у вас коли-небудь труднощі з
вибором?
-
Що вам допомогло зробити вибір?
- Запишіть свою розповідь.
-У разі сумнівів у написанні того чи
іншого слова використовуйте зручні способи перевірки.
- Обміняйтеся зошитами та прочитайте текст один одного. Обговоріть, що вам сподобалося в текстах одне одного, а що, на вашу думку, бажано змінити або додати.
Домашнє завдання. Уяви, що ти з однокласниками захотіли поставити виставу у школі "Муфтик, Півчеревичок і Мохобородько" та запросити гостей. Намалюй афішу до цієї вистави. Не забудь про головні елементи (назва, де і коли відбудеться, тематичний малюнок).
Прочитай текст у підручнику на с.19-21, дай усно відповіді на запитання піля тексту у вправі 30.
5.Мистецтво.
Різні настрої моря
Твір у трьох частинах


Привітайся з морем!
Уявіть море вранці.
Яке воно?
Яка мелодія йому сподобається?
Привітайтеся з ним!
Наспівайте вітання на улюблену музику моря.
Знайомимося з композитором
Клод Дебюссі — французький композитор-імпресіоніст, піаніст, диригент. Дебюссі почав навчатися музики у 9 років. І вже в 10 років вступив на молодше відділення Паризької консерваторії. Уже в консерваторські роки виявилася його нетрадиційність мислення, що викликало зіткнення з викладачами гармонії. Справжнє задоволення музикантпочатківець отримував у класах композиції та фортепіано. Дебюссі виступав як піаніст і диригент при виконанні власних творів. К. Дебюссі часто називають батьком музики XX ст. Він показав, що кожен звук, акорд, тональність можуть бути почуті по-новому, можуть жити більш вільним, барвистим життям, немовби насолоджуватися самим своїм звучанням, його поступовим, таємничим розчиненням у тиші. Багато що ріднить музику Дебюссі з мальовничим імпресіонізмом: самодостатня барвистість невловимих, текучо-рухомих моментів, любов до пейзажу, повітряна трепетність простору. Не випадково Дебюссі вважається основним представником імпресіонізму в музиці. Композитор збагатив засоби музичної виразності, оркестрову і фортепіанну палітру. Він створив імпресіоністську мелодику, що відрізняється гнучкістю нюансів і розпливчатістю. Музиці Дебюссі притаманні хиткість настроїв, витонченість, вишуканість, примхливість мелодики. Дебюссі вдалося втілити в музиці швидкоплинні враження, найтонші відтінки людських емоцій і явищ природи. Дебюссі вважав, що музика подібна до природи своєю нескінченною мінливістю й різноманітністю форм: “Музика — саме те мистецтво, яке найближче до природи... Тільки музиканти можуть уловити всю поезію ночі й дня, землі й неба, відтворити їх атмосферу й ритмічно передати їхню неосяжну пульсацію”. Три симфонічні ескізи “Море” — найкрупніший симфонічний твір Клода Дебюссі. Послухаймо всі його частини та порівняймо їх.
Ескіз I “Від світанку до опівдня на морі”
Пригадайте музику, під яку розглядали марину І. Айвазовського.
Поміркуйте, які ще настрої можуть бути в моря, та яка музика може їх зобразити. Море втомилося від денної напруженої роботи й відпочивало вночі, так само, як і люди…
Як ви уявляєте відпочинок моря?
Як ви думаєте, що в цей час роблять морські мешканці?
Той, хто був на морі рано вранці обов’язково згадає: у цей час море спокійне, хвиль майже не видно, у нього можна дивитися, як у дзеркало. Здається, хтось усю ніч наспівував морю колискову і воно ніяк не може прокинутися. Море видається велетнем, який повільно розплющує очі, поглядає навкруги, ліниво потягується, ніби думає, вже прокидатися чи ще можна поспати.
Мелодія розгортається неквапно, без контрастів.
Як іще композитор показав, що море відпочивало й зараз поступово прокидається?
Покажіть рухами, як прокидається море.
Музика починається дуже тихо, поступово звук стає гучнішим. Музика спокійна, передає широту морського простору — під неї хочеться широко розвести руки, розправити плечі, на повні груди вдихнути свіже повітря. Поступово мелодія набуває сили і яскравості, ледь чутно вступають литаври та контрабаси — море поступово прокидається, хвилі стають все більшими, пробують свою силу, нібито роблять зарядку.
Як ви думаєте, хто розбудив море? Як це показав композитор?
Аж ось звучать труби — це промінці сонця нарешті розбудили море. Хвилі починають рухатися швидше, стають трохи більшими, але хвилі добрі, зовсім не страшні, вони не руйнують, а тільки показують нам, які вони величезні та гарні. Рух мелодії стає помітнішим, музика набуває додаткових барв: рух хвиль прискорюється, море переливається всіма кольорами у сонячних промінцях. Аж ось до вже звичної нам мелодії хвиль долучаються інші — настав полудень, море остаточно прокинулося і нібито сповіщає про це.
ЕСКІЗ II “Ігри хвиль”
Незважаючи на те, що море нам здається величним і неприступним, воно може бути близьким для тих, хто розуміє його і поводиться обачливо. Згадайте, як жартівливі морські хвильки граються з нами: накочуються нам на ніжки, зазирають у наш пісочний палац і можуть ненавмисне зруйнувати його, іноді навіть обливають нас. Після таких морських жартів, уважно прислухавшись, ми можемо почути, як море сміється, а придивившись до хвильок, бачимо, як сонячний зайчик весело блищить на поверхні моря, — то воно всміхається нам. Мелодія стає рухливішою, набуває різних барв, цікавих дрібничок, ніби хвилі розповідають нам про новини всього світу. Ми чуємо, як хвиля швидко накочується на берег, а потім повертається в море, зустрічається з іншою, грається з нею. Море всміхається нам: “Підходь ближче, пограймося разом”. Але музика все одне залишається неспішною, трохи протяжною, адже море не втрачає своєї величі, а просто на деякий час стає ближчим нам.
Пригадайте, як море жартує. Яка погода в цей час?
Як ви гадаєте, чому для своїх жартів море обирає саме таку погоду?
Який настрій у вас викликає ця мелодія?
Покажіть рухами, як грають морські хвилі. Які вони: великі чи маленькі, чи завжди однакової сили, чи завжди рухаються в однаковому напрямку? Як композитор показав рух хвиль у різних напрямках?
Нотка грає, Пензлик малює
Я малюю море
Заспіваймо пісеньку та помалюймо.
Пісня “Я малюю море” Слова Юрія Орлова, музика Зої Майстрової
1. Я малюю море
І блакить небесну.
Синє, неозоре
Море це чудесне.
Приспів:
Хвиля набігає,
Мовби оживає.
Фарба так палає —
Сонцем грає.
2. Я сиджу, малюю
Поблизу прибою.
В моря позичаю
Фарби голубої.
Приспів.
Коментарі
Дописати коментар