23.01

 1.ЯДС

Перейди за посиланням та виконай завдання з 2 по 11.

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/13

2. Математика

Опрацюй онлайн-підручник на с. 31-32

Домашнє завдання

№4, 5.

620-130

930-360

450-170

870-190

450-360

740-360

450-270

360-180


3.Українська мова

Обговорення відмінностей між художнім та науковим викладом інформації. Робота з хмарою слів 


-         Скільки різних слів повторюється в цій хмарі?

-         Чи відомо вам щось про цих істот?

-         Як ви думаєте, чи існують наукові книжки про шкарпеткожера, єдинорога, груффало? Яка там може бути наведена інформація?  

-         Чим, на вашу думку, відрізняється письменник від науковця, коли він  пише книжку про невідому істоту?

Робота в групах: обговорення книжок про монстрів

-

-     Розгляньте обкладинки книг 




-         Розкажіть, чи читали ви яку-небудь з них; яку вам би хотілось прочитати.

-         Як ви думаєте, читати про монстрів – весело чи страшно?

-         Чому ці персонажі приваблюють дітей, адже мали б лякати?


Тлумачення лексичного значення слова. Визначення складу слова. Визначення способу творення слів

-         Як ви можете пояснити лексичне значення слова єдиноріг?

-         А з яких двох слів утворена ця назва (єдиний, ріг)?

-         Які частини є в цьому слові? (Це складне слово, в основі два кореня, корені об’єднані інтерфіксом –о-, нульове закінчення).  

Важливо! Учитель звертає увагу учнів на наявність у складі складного слова спеціальної частини, яка називається інтерфікс, для зв’язку двох коренів. Тобто, префікс – частина слова, що стоїть в основі перед коренем, суфікс – після кореня, а інтерфікс – між коренями. Між коренями в українській мові наявні такі інтерфікси – О або Е.

- Які ще, на вашу думку, слова з даних слів утворені з двох слів за допомогою інтерфіксу?

(Запис на дошці) РІЗДВОЗАВР, ШКАРПЕТКОЖЕР, ШВИДКОЖЕР, ДИВОВИСЬКО,  ДЖЕМПІР

(шкарпеткожер (шкарпетки, жерти, тобто той, хто жере шкарпетки) та швидкожер (швидкість, жерти, тобто той, хто жере швидкість).

-         Яка схема відповідає складу цих трьох слів?

-         Який словотворчий ланцюжок можна утворити?

 

Важливо! Якщо учні пропонують різдвозавр та дивовисько теж до цього способу творення, то учитель звертає їхню увагу на те, що частини слів «завр» та «висько» - не є коренями, тобто в них немає в українській мові споріднених слів.

 

- А хто здогадався, як утворилися слова різдвозавр, дивовисько, джемпір?

- З яких двох слів, на вашу думку, утворено назву РІЗДВОЗАВР? (Різдво і динозавр)

ДИВОВИСЬКО (дивний, чудовисько), ДЖЕМПІР (джем, вампір).

- Поміркуйте, як утворилися нові слова? (Це слова з одним коренем, але частина кореня замінена: «дино» на «Різдво», «чудо» на «диво», «вам» на «джем).

- Визначте склад цих слів.

- Яка схема відповідає складу цих слів?



Робота в групі: утворення споріднених слів на основі схеми словотворчого ланцюжка

- Спробуйте утворити складні слова для назв інших дивовижних істот з наступних пар слів за таким словотворчим ланцюжком:

 

Квітка, кусати

Сіно, спати

Дірка, дерти

Коси, смикати

Комп’ютер, висіти

Цукор, хапати та ін.


Домашнє завдання

Створення письмового висловлення: написання короткої страхітливої/дивовижної/таємничої історії. Перевірка орфограм. Редагування тексту

- Виберіть дивовижну істоту серед тих, назви яких ви утворювали, про кого ви б хотіли придумати коротку історію. 

- Подумайте, яку історію ви будете створювати: страхітливу/таємничу/веселу

- Складіть історію, обмірковуючи  відповіді на питання: «хто?», «де?», «коли?» «що?» і «чому».  Запишіть свою історію (5 -7 речень). Поміркуйте, чи варто вам уточнити щось в своєму тексті. Відредагуйте власний текст.

- Доповніть її малюнком.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

18.10.22

24.05