23.01
1.ЯДС
Перейди за посиланням та виконай завдання з 2 по 11.
https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/13
2. Математика
Опрацюй онлайн-підручник на с. 31-32
Домашнє завдання
№4, 5.
620-130
930-360
450-170
870-190
450-360
740-360
450-270
360-180
3.Українська мова
Обговорення відмінностей між
художнім та науковим викладом інформації. Робота з хмарою слів
-
Скільки різних слів повторюється в цій
хмарі?
-
Чи відомо вам щось про цих істот?
-
Як ви думаєте, чи існують наукові книжки
про шкарпеткожера, єдинорога, груффало?
Яка там може бути наведена інформація?
- Чим, на вашу думку, відрізняється письменник від науковця, коли він пише книжку про невідому істоту?
Робота в групах: обговорення книжок
про монстрів
-
- Розгляньте обкладинки книг
-
Розкажіть, чи читали ви яку-небудь з них; яку
вам би хотілось прочитати.
-
Як ви думаєте, читати про монстрів –
весело чи страшно?
-
Чому ці персонажі приваблюють дітей, адже
мали б лякати?
Тлумачення лексичного значення слова. Визначення складу слова. Визначення способу творення слів
-
Як ви можете пояснити лексичне значення
слова єдиноріг?
-
А з яких двох слів утворена ця назва (єдиний, ріг)?
- Які частини є в цьому слові? (Це складне слово, в основі два кореня, корені об’єднані інтерфіксом –о-, нульове закінчення).
Важливо! Учитель звертає увагу учнів на наявність у складі складного слова спеціальної частини, яка називається інтерфікс, для зв’язку двох коренів. Тобто, префікс – частина слова, що стоїть в основі перед коренем, суфікс – після кореня, а інтерфікс – між коренями. Між коренями в українській мові наявні такі інтерфікси – О або Е.
- Які ще, на вашу думку, слова з даних слів утворені з двох слів за допомогою інтерфіксу?
(Запис на дошці) РІЗДВОЗАВР, ШКАРПЕТКОЖЕР, ШВИДКОЖЕР, ДИВОВИСЬКО, ДЖЕМПІР
(шкарпеткожер (шкарпетки, жерти, тобто той,
хто жере шкарпетки) та швидкожер (швидкість, жерти, тобто той, хто жере
швидкість).
-
Яка схема відповідає складу цих трьох слів?
-
Який словотворчий ланцюжок можна утворити?
Важливо!
Якщо
учні пропонують різдвозавр та дивовисько теж до цього способу
творення, то учитель звертає їхню увагу на те, що частини слів «завр» та
«висько» - не є коренями, тобто в них немає в українській мові споріднених
слів.
-
А хто здогадався, як утворилися слова різдвозавр,
дивовисько, джемпір?
-
З яких двох слів, на вашу думку, утворено назву РІЗДВОЗАВР? (Різдво і динозавр)
ДИВОВИСЬКО
(дивний, чудовисько), ДЖЕМПІР (джем, вампір).
-
Поміркуйте, як утворилися нові слова? (Це
слова з одним коренем, але частина кореня замінена: «дино» на «Різдво», «чудо»
на «диво», «вам» на «джем).
-
Визначте склад цих слів.
- Яка схема відповідає складу цих слів?
Робота в групі: утворення споріднених
слів на основі схеми словотворчого ланцюжка
-
Спробуйте утворити складні слова для назв інших дивовижних істот з наступних
пар слів за таким словотворчим ланцюжком:
Квітка, кусати
Сіно, спати
Дірка, дерти
Коси, смикати
Комп’ютер, висіти
Цукор, хапати та ін.
Домашнє завдання
Створення письмового висловлення: написання короткої страхітливої/дивовижної/таємничої історії. Перевірка орфограм. Редагування тексту
-
Виберіть дивовижну істоту серед тих, назви яких ви утворювали, про кого
ви б хотіли придумати коротку історію.
-
Подумайте, яку історію ви будете створювати: страхітливу/таємничу/веселу
- Складіть історію, обмірковуючи відповіді на питання: «хто?», «де?», «коли?» «що?» і «чому». Запишіть свою історію (5 -7 речень). Поміркуйте, чи варто вам уточнити щось в своєму тексті. Відредагуйте власний текст.
- Доповніть її малюнком.
Коментарі
Дописати коментар