25.01.

 1. ЯДС

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/15

2.Математика

Опрацюй онлайн-підручник на с.32 №6, с.33 №7.

3.Математика

Опрацюй онлайн-підручник на с. 34 №1, 2, с.35 №3.

Домашнє завдання с.33 №8, с.35 №4, №5, №6.

4.Українська мова

Слухання уривка аудіокниги Сашка Дерманського «Чудове чудовисько» 

Чудове чудовисько

Чемпіон з баранців (Уривок)

Соня ліпила баранця. Еге ж, пластилінового баранця — синього з фіолетовими ріжками. Тонка робота. Той, хто хоч раз ліпив баранця, знає: щоб створити гарну фігурку, замало пластиліну й хисту — тут ще й настрій відповідний потрібен, натхнення, так би мовити. А яке там натхнення, коли тебе несправедливо ув'язнено у власній кімнаті й суворо заборонено виходити гуляти на вулицю, ще й дивитися телевізор. А засніжений двір так манить!

— Нормальні діти зараз баб снігових ліплять, а я… — Соня засмучено глянула на свого неоковирного баранця. — Це ж і німому ясно, що то Сашко П'явочка намастив повидлом учительські окуляри, а не я. Чому ж я повинна дурно страждати? Зажурена дівчинка підійшла до вікна й відхилила штору. У дворі ніхто з дітей уже не грався. Страшний вітер гудів у свою холодну трембіту, нагрібав повні жмені снігу й зопалу жбурляв бозна-куди… Раз по раз повз вікно пролітали снігові вихори. В одному з них була обгортка від цукерки. «Іриска», — сумно зауважила Соня й відчула, як рот наповнюється слиною.

В іншому вихорі крутилася чиясь рукавичка, в третьому…

— Нічого цікавого, — скептично зітхнула дівчинка, і раптом побачила, що в третьому вихорі повз її вікно пролетіло й тут-таки зникло… чудовисько! Соня очам своїм не повірила. Дівчинка навчалася в третьому класі й уже давно не вірила у всіляких казкових істот. Але ж зараз вона сама бачила, як за вікном пролетіло велике волохате рожеве чудовисько.

— Бабусю! Бабусю! — Соня кинулася до дверей. — Там чудовисько!

— Не вигадуй казок! — озвалася з вітальні бабуся. — Можеш навіть не хитрувати, все одно я не дозволю вийти на вулицю. Бач, що вигадала — чудовисько! Сміхота!

«Справді, як мені не соромно, — подумала дівчинка, — я ж знаю, що чудовиськ не буває. Мабуть, мені просто здалося». Соня сіла на м'який килим і знову взялася до свого пластилінового баранця.

— Е, нікудишній баранець, — раптом почувся чийсь грубенький голос.

— Я знаю, — промовила Соня й спохопилася: в кімнаті, окрім неї, нікого ж немає! Чий це тоді басок?

«Оце-то досиділась зачинена, — про себе міркувала дівчинка, — то мені чудовиська за вікном ввижаються, то якісь голоси вчуваються…»

— Кепськувато розім'яла пластилін, — знову промовив той самий загадковий голос.

— Хто тут? — перелякано запитала Соня.

— Це я.

— Я — ц-це хи-хто?

— Я — це я, чудовисько, — почулося у відповідь.

— С-справжнє чу… чудовисько? — загикуючись запитала дівчинка.

— Можеш подивитися, — відповів голос. — А де ти?

— Та ось же, за вікном.

Соня підійшла до вікна — люди добрі! Там справді стояло чудовисько. Воно було наче маленький стіжок сіна — не набагато вище за Соню, але з доволі великою головою, волохате, та ще й засніжене. Щоправда, сіно не буває такого яскраво-рожевого кольору та ще й (Соня лише тепер це розгледіла) в синю цяточку…


- Чи може хтось із зображених персонажів бути персонажем твору Сашка Дерманського «Чудове чудовисько»? Чому ви так думаєте?

- Давайте поглянемо, яким побачив художник – ілюстратор книжки про чудове чудовисько Чудове Чудовисько у творі автора



- Яке лексичне значення є у слова чудовисько ? (Жахлива фантастична істота, потворне страховище .)

- Яке значення є у слова чудовий? (1) Прекрасний.2) З високими моральними якостями (про людину) .)

- Чи може чудовисько бути чудовим? (Автор наділяє свого персонажа людськими якостями, тому стає можливим сполучення слів «чудове чудовисько». )

Виокремлення інформації: вибіркове читання, робота з таблицею.

- На основі прочитаного уривка тексту спробуйте заповнити таблицю 


Дівчинка Соня

Чудове Чудовисько

Бабуся

Яка/яке?




Що робить?




Домашнє завдання 
с.23-25 читати, вміти переказувати, впр. 39

5.Мистецтво
Привіт, вітре! 
Пригадайте, яким буває вітер.  Знайдіть слова, якими його можна ще назвати, водночас описавши його. (Вітерець, вітер, вітрюган, вітрище тощо.)  Як ми відчуваємо себе на вулиці, коли дме вітер? Коли вітер нам приємний, а коли надокучає? Як ми діємо в різних випадках? 

Знайомимося з художником 
Вінсент ван Гог — нідерландський художник, одна з найвідоміших і найвпливовіших постатей в історії західного мистецтва. Упродовж десятиліття створив близько 2100 художніх робіт, зокрема близько 860 олійних картин, більшість із яких датовані двома останніми роками його життя. Це пейзажі, натюрморти, портрети та автопортрети. Роботи художника новаторські, сміливі за задумом і використанням засобів виразності. Його творчий спадок мав величезний вплив насамперед на французький живопис. У дитинстві Вінсент був серйозним, мовчазним і задумливим. Сам Вінсент ван Гог зізнавався, що його дитинство було доволі похмурим, хоча йому й подобалося блукати полями й сосновим лісом поблизу дому. Батько вважав сина нездарою і вигнав з дому. Той поїхав до Гааги. Художник Антуан Мове навчив його малювати акварельними фарбами й позичив гроші, щоб винайняти невеличку студію біля залізничної станції. Пізніше Вінсент відкрив для себе імпресіоністів. Він відвідував численні виставки, на яких виставлялись роботи Деґа, Моне, Каміля Піссарро та Сіслея. Твори Моне, їх фактура й колорит справили на нього сильне враження. Проте захоплення ван Гога імпресіонізмом тривало недовго — художник зрозумів, що його живопис має бути абсолютно іншим. Він вирішив, що тільки прозоре повітря та яскраве сонце півдня зможуть надати його полотнам тих барв, про які він мріяв. У 1888 року Вінсент ван Гог приїхав до Арля (Франція). Він був приємно здивований красою природи. Засніжений краєвид з білими верхівками дерев, що підносяться до неба й осяяні світлом, нагадував намальовані японцями зимові пейзажі. Невдовзі почалася весна — вибух кольорів і запахів. Він невтомно працював там. Картини ван Гога “Іриси” та “Зоряна ніч” були схвально зустрінуті на осінньому салоні в Парижі, а ще десять картин було відібрано після того, як Клод Моне оголосив роботи Вінсента найкращими на виставці. 

Зоряна ніч 
Картина Вінсента Ван Гога “Зоряна ніч” — один із шедеврів світового живопису. Художник використав оригінальний прийом, щоб показати рух на картині. 
На що ви одразу звертаєте увагу, побачивши картину? Чому?  Яким зображено небо?  Чи є рух на картині? Як ви думаєте, що саме створює цей рух? Зверніть увагу дітей на те, що коли уважно дивитися на картину, можна побачити рух світла від місяця та зірок, рух хмаринок на небі, і навіть рух дерев унизу (немов вітер шелестить у їхніх кронах). Як художнику вдалося створити таке диво? 
Роздивіться , як незвично намальоване світло від зірок і місяця, як розфарбоване небо — спіралями та концентричними колами. Саме такі лінії та їх поєднання і створює рух на картині. І все це намальовано не одним кольором, а багатьма відтінками кількох кольорів. Люди здавна помітили: якщо намалювати певним чином спіраль, то виникає ілюзія руху (якщо кілька секунд уважно дивитися на зображення). На такому принципі ґрунтується багато зображень в оптичних ілюзіях. 
Роздивіться  оптичні ілюзії (див. презентацію “Оптичні ілюзії та спіралі”) — виберіть ту картинку, де діти найкраще “бачитимуть” рух, знайдіть з ними на малюнку спіралі та концентричні кола. Знайдіть подібні елементи на картині ван Гога. 
 Який з малюнків схожий на картину Ван Гога? Чим саме? Мабуть, художник знав такі прийоми оптичних ілюзій і майстерно використав ці знання про сприйняття зображень оком людини в картині “Зоряна ніч”, поєднавши з чудовим чуттям кольору, форми, композиції, неймовірною фантазією і талантом. 
 Як художник зобразив зірки? Місяць? Який незвичайний прийом він використав? 
 Чому сяйво від зірок і місяця освітлює все небо? 
 Яка частина картини світліша? Чому? Які барви використав художник для зображення двох частин картини? 
 Спробуйте зазирнути в картину. Що там? 
 Здогадалися, що створює таку глибину? (Глибину на картині створює поєднання кольорів і незвичайної техніки зображення півкіл.) 
 А чи є на картині ракета? Що на картині нагадує справжню космічну ракету? Як називаються ці дерева? Чому вони так і рвуться в космос? 
 Роздивіться з дітьми цю картину зблизька і здалеку. Спершу на картині бачиш величезне зоряне небо. Зорі так яскраво світять, що ніч сяє, як удень. Небо вабить, його хочеться роздивлятися знову і знову. Зображення на картині не стоїть на місці, а немов рухається. Вихор у небі нагадує про Чумацький Шлях, галактики, незвідану красу космосу. Привертає увагу перспектива, глибина зображення: здається, що небо і земля линуть у далеку далечінь. У цю далечінь хочеться зазирнути, помандрувати в ній, поринути в неї. Автору вдалося ніби відокремити небо від Землі. Складається враження, що активний рух у небі ніяк не впливає на те, що відбувається на землі. Внизу — сонне містечко, нагорі — потужні потоки, величезні зірки і безперервний рух.
Кипариси, немов космічні ракети, так і рвуться в небо, прагнуть у подорож до зірок, незвіданих галактик. Здається, ще мить і дерева розлучаться із землею заради неба. Місяць і зірки запам’ятовуються надовго: оточені величезними колами у вигляді сфер різних відтінків — золотого, блакитного і таємничого білого. Небесні тіла немов випромінюють космічне світло. Цікаво, що хвилеподібний ритм небосхилу захоплює і серп місяця, і найяскравіші зірки. Здається, що світло розходиться картиною, осяює ніч. 
Зверніть увагу  на колірну гамму картини. Це унікальне поєднання глибокого темно-синього, блакитного, небесного, зеленого (майже чорного), коричневого та морського кольорів і різноманітних відтінків жовтого.
Спробуй і ти створити такий малюнок, результат сфотографуй та надішли у групу.

6.ЯДС
Попрацюй з трудівничком на ст. 52, виконай роботу за  інструкцією.
Можеш скористатись також відео-підсказкою

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

18.10.22

24.05