26.01.
1.ЯДС
https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/16
2.Математика
Опрацюй онлайн підручник на с.37-38 №1, №2, №3, №4, №5, №6
Домашнє завдання с. 36 № 7 с.38 №7, с.39 №8 і №9.
3.Українська мова
Виразне читання/слухання вірша Івана Малковича «Якщо дерево…». Обговорення первинного сприйняття.
- Прочитайте вірш.
«Якщо дерево…», І. Малкович Хрестоматія для 3-4 кл, с. 153
“якщо дерево…”
якщо дерево
яке дасть мені
останній рятунок
вже ось-ось догризатимуть
баби-яги
і отруйні змії –
чи хоч одне-єдине
літаченя
на криля мене
візьме?
- Чи траплялись вам уже вірші без рими?
- Чим вони особливі?
- Чи не нагадують вам слова вірша сюжет відомої казки? Якої саме? («Івасик-Телесик» )
- Ким з персонажів казки «Івасик-Телесик» уявляє себе автор? (Івасиком-Телесиком. )
Перегляд мультфільму «Івасик-телесик» (1989).
- (перед переглядом) Коли будете дивитися, поміркуйте над тим, що врятувало Івасика –Телесика .
- У чому особливість запису віршу Івана Малковича «Якщо дерево…»? (Усі усі слова написані з малої літери. )
- Яке ви можете дати цьому пояснення? Автор не знає правил оформлення висловлення на письмі? (Знає, але порушення правил – це сигнал для читача, що в тексті є якась загадка, таємниця. )
- Як пишеться слово Ба́ба-я́га в інших казках? Чому це слово прийнято писати з великої букви? (Це ім’я, тобто в ласна назва .)
- Чому, на вашу думку, автор написав це слово з малої літери? Кого або що автор мав на увазі? (Слово « ба́би-я́ги» написане з малої літери, тому що це не ім’я/імена, а збірна назва усіх ворогів, напастей, бід, негараздів, невеселих життєвих подій, які можуть «звалитися на голову» автора. )
Робота в парі: виокремлення інформації, заповнення схеми на основі прочитаного.
- Прочитайте вірш ще раз і спробуйте знайти відповіді на питання. Відповіді запишіть

Дискусія з використанням графічного організатора «Шкала ставлень» за темою «Чи може малий допомогти великому?».

- Чи потребують дорослі (сильні, сміливі могутні та ін.) допомоги?
- Чи можуть дорослі інколи бути слабкими та потребувати допомоги? Коли саме?
- Яка допомога дитини може бути потрібною дорослому?
Домашнє завдання
У підручнику с.26 впр. 41 (завдання 2), впр.42.
5.Мистецтво
Вітер — це дихання природи. Ми відчуваємо його, бачимо, чуємо. Пригадуєте, як саме? У нього часто змінюється настрій — вітер може жартувати з нами, а може враз розсердитися і завдати клопоту. Сьогодні ми побачимо, як вітер може допомагати музичним інструментам грати. Пригадайте, як звучить вітер. Як звучить все навколо, коли дме вітер? Створіть вітер у класі рухами. Уявіть себе деревами, віти яких відчувають вітер, вітерець, вітрюган. А якщо ви трав’янисті рослини? Якій рослині легше, коли дме вітер? Бачу і відчуваю Послухайте з дітьми звуки вітру. Покажіть рухами, який вітер може мати такий голос. Як у кімнаті можна зрозуміти, який настрій у вітру? Навіщо це потрібно? Подивіться на картини (презентація “Чи можна побачити вітер?”). Як художники зобразили вітер? У який бік він дме? Це вітерець, вітрюган чи вітер? Чому ви так вважаєте? Ці картини малював один художник чи різні? Музичний вітер Завдяки руху повітря, звучать деякі музичні інструменти. Пригадали, які саме? Послухайте, як грають різні духові музичні інструменти (онлайн-дошка “Музика вітру”). Звук якого інструмента вам найбільше запам’ятався? Розкажіть, чому. Яку музичну замальовку ви хотіли б заграти на ньому або почути?
Імпровізація
Послухайте імпровізацію на мелодиці на тему Джорджа Гершвіна “Summer Time” (з опери “Поргі та Бесс”). Яка ця музика? Опишіть її якомога точніше. Як гадаєте, чому соло грають саме на мелодиці? Чи варто було його грати на трубі? На якому ще музичному інструменті можна було б виконати це соло? Чому? Імпровізація — це створення музичного твору під час його виконання, без попередньої підготовки. Зверніть увагу дітей на те, що коли музикант імпровізує, то твір щоразу звучить трохи інакше. Як гадаєте, складніше чи легше грати імпровізації? Чому? А що цікавіше слухати?
Пісня вітру
Запропонуйте дітям зробити свиріль із пластикових трубочок, поекспериментувати з довжиною та діаметром трубочок і зрозуміти, як відтворити певний звук. Чи такий самий звук вийшов у вас усіх? Чому? Спробуйте під час гри вдувати повітря у трубочки під різними кутами. Як змінюється звук? Свиріль (кувиця, флейта пана) — старовинний народний духовий інструмент, що складається зі скріплених між собою дерев’яних, бамбукових, очеретяних або інших дудочок-сопілок. Кожна з них настроюється окремо. Свирілі бувають однобічні та двобічні. Дослідники зазначають, що через вплив молдавської культури на Буковині пан-флейти ще називають “най”. Також вважається, що свиріль в українців найпопулярніша саме в гуцулів. Звук на кувиці вилучається за допомогою повітря, що вдувається в інструмент під певним кутом. Змінюючи кут вдування повітря, можна підвищити або знизити звук на пів тону від основного. Є кувиці різних строю і діапазонів. Тепер свиріль стала чудовим сольним інструментом. Запропонуйте дітям зімпровізувати на музичному інструменті “Пісню вітру”. Хай слухачі розкажуть, який настрій у музики. Спробуйте повторити свою імпровізацію. Чи вдалося? Чому?
Коментарі
Дописати коментар