26.01.

 1.ЯДС

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema5/lessons/16

2.Математика

Опрацюй онлайн підручник на с.37-38 №1, №2, №3, №4, №5, №6

Домашнє завдання с. 36 № 7 с.38 №7, с.39 №8 і №9.

3.Українська мова

Виразне читання/слухання вірша Івана Малковича «Якщо дерево…». Обговорення первинного сприйняття.

- Прочитайте вірш.

«Якщо дерево…», І. Малкович Хрестоматія для 3-4 кл, с. 153

“якщо дерево…”

якщо дерево
яке дасть мені
останній рятунок
вже ось-ось догризатимуть
баби-яги
і отруйні змії –
чи хоч одне-єдине
літаченя
на криля мене
візьме?

- Чи траплялись вам уже вірші без рими?

- Чим вони особливі?

- Чи не нагадують вам слова вірша сюжет відомої казки? Якої саме? («Івасик-Телесик» )

- Ким з персонажів казки «Івасик-Телесик» уявляє себе автор? (Івасиком-Телесиком. )

Перегляд мультфільму «Івасик-телесик» (1989).

- (перед переглядом) Коли будете дивитися, поміркуйте над тим, що врятувало Івасика –Телесика .

- У чому особливість запису віршу Івана Малковича «Якщо дерево…»? (Усі усі слова написані з малої літери. )

- Яке ви можете дати цьому пояснення? Автор не знає правил оформлення висловлення на письмі? (Знає, але порушення правил – це сигнал для читача, що в тексті є якась загадка, таємниця. )

- Як пишеться слово Ба́ба-я́га в інших казках? Чому це слово прийнято писати з великої букви? (Це ім’я, тобто в ласна назва .)

- Чому, на вашу думку, автор написав це слово з малої літери? Кого або що автор мав на увазі? (Слово « ба́би-я́ги» написане з малої літери, тому що це не ім’я/імена, а збірна назва усіх ворогів, напастей, бід, негараздів, невеселих життєвих подій, які можуть «звалитися на голову» автора. )

Робота в парі: виокремлення інформації, заповнення схеми на основі прочитаного.

- Прочитайте вірш ще раз і спробуйте знайти відповіді на питання. Відповіді запишіть 



Дискусія з використанням графічного організатора «Шкала ставлень» за темою «Чи може малий допомогти великому?». 



- Чи потребують дорослі (сильні, сміливі могутні та ін.) допомоги?

- Чи можуть дорослі інколи бути слабкими та потребувати допомоги? Коли саме?

- Яка допомога дитини може бути потрібною дорослому?

Домашнє завдання

У підручнику с.26 впр. 41 (завдання 2), впр.42.

5.Мистецтво

 Вітер — це дихання природи. Ми відчуваємо його, бачимо, чуємо. Пригадуєте, як саме? У нього часто змінюється настрій — вітер може жартувати з нами, а може враз розсердитися і завдати клопоту. Сьогодні ми побачимо, як вітер може допомагати музичним інструментам грати.  Пригадайте, як звучить вітер.  Як звучить все навколо, коли дме вітер? Створіть вітер у класі рухами. Уявіть себе деревами, віти яких відчувають вітер, вітерець, вітрюган. А якщо ви трав’янисті рослини? Якій рослині легше, коли дме вітер? Бачу і відчуваю Послухайте з дітьми звуки вітру.  Покажіть рухами, який вітер може мати такий голос.  Як у кімнаті можна зрозуміти, який настрій у вітру? Навіщо це потрібно?  Подивіться на картини (презентація “Чи можна побачити вітер?”). Як художники зобразили вітер? У який бік він дме? Це вітерець, вітрюган чи вітер? Чому ви так вважаєте?  Ці картини малював один художник чи різні? Музичний вітер Завдяки руху повітря, звучать деякі музичні інструменти. Пригадали, які саме?  Послухайте, як грають різні духові музичні інструменти (онлайн-дошка “Музика вітру”). Звук якого інструмента вам найбільше запам’ятався? Розкажіть, чому. Яку музичну замальовку ви хотіли б заграти на ньому або почути?

Імпровізація 

Послухайте імпровізацію на мелодиці на тему Джорджа Гершвіна “Summer Time” (з опери “Поргі та Бесс”).  Яка ця музика? Опишіть її якомога точніше.  Як гадаєте, чому соло грають саме на мелодиці?  Чи варто було його грати на трубі?  На якому ще музичному інструменті можна було б виконати це соло? Чому? Імпровізація — це створення музичного твору під час його виконання, без попередньої підготовки. Зверніть увагу дітей на те, що коли музикант імпровізує, то твір щоразу звучить трохи інакше.  Як гадаєте, складніше чи легше грати імпровізації? Чому? А що цікавіше слухати?

Пісня вітру

 Запропонуйте дітям зробити свиріль із пластикових трубочок, поекспериментувати з довжиною та діаметром трубочок і зрозуміти, як відтворити певний звук.  Чи такий самий звук вийшов у вас усіх? Чому?  Спробуйте під час гри вдувати повітря у трубочки під різними кутами. Як змінюється звук? Свиріль (кувиця, флейта пана) — старовинний народний духовий інструмент, що складається зі скріплених між собою дерев’яних, бамбукових, очеретяних або інших дудочок-сопілок. Кожна з них настроюється окремо. Свирілі бувають однобічні та двобічні. Дослідники зазначають, що через вплив молдавської культури на Буковині пан-флейти ще називають “най”. Також вважається, що свиріль в українців найпопулярніша саме в гуцулів. Звук на кувиці вилучається за допомогою повітря, що вдувається в інструмент під певним кутом. Змінюючи кут вдування повітря, можна підвищити або знизити звук на пів тону від основного. Є кувиці різних строю і діапазонів. Тепер свиріль стала чудовим сольним інструментом. Запропонуйте дітям зімпровізувати на музичному інструменті “Пісню вітру”. Хай слухачі розкажуть, який настрій у музики. Спробуйте повторити свою імпровізацію. Чи вдалося? Чому?

 








Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

18.10.22

24.05