07.02

1. ЯДС 

https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema6/lessons/7 

2.Українська мова

 Як ви думаєте, чи тільки очима можна бачити?

- Яка тварина, на вашу думку, може «бачити» не тільки очима?

- Попрацюйте з таблицею «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися». Заповніть перші два стовпці, написавши, що ви знаєте про кажанів і що хочете дізнатися про цих тварин.

Слухання\читання казки Галини Вдовиченко «Мишкові миші», уривок «Кажан, він же Лилик, приєднується до компанії»

Кажан, він же Лилик, приєднується до компанії

Галина Вдовиченко

(...) - Почекайте, - зупинив їх Гібсон. – Він такий самий, як ми, лише з крильми.- Агов, янголе, просимо до нас! – зареготав Джойстик. Кажан шугонув донизу. Спробував сісти на крихітні задні лапки, але вони виявилися кволими і непристосованими до пласкої поверхні. Кажан не втримався й перекинувся на спину. Відлетів вбік. Хотів було сісти на торшер. Але сидіти, як звичайні миші, він не вмів, похитнувся, розправив перетинчасті крила і затріпотів ними, аби втримати рівновагу. Крила видали чітку дріб на поверхні торшера. Мордочка у Кажана була і справді жахлива – на бульдожачу схожа. Тіло – вкрите рідким пушком, а передні лапки закінчувалися одним пальцем з великим кігтем. Страхіття - та й годі!

- Кажани нічого не бачать! – в голосі Глаші пролунала нотка жалю.

- Я усе бачу, - відповів крилатий гість. – Хай там що про нас кажуть – майже усе вигадки. Ні про яку іншу мишу стільки не пліткують, як про кажанів.

- А ти не звертай уваги, - порадив Джойстик, - Будь вище пліток. Нехай собі говорять.

- Я не можу не реагувати, я дуже чутливий. Усе чую. Відчуваю найменші вібрації звуку, найніжніші порухи повітря.

Кажан знову втратив рівновагу, зробив „півсонце” на верхньому колі торшера і, повиснувши вниз головою, тріпонув розправленими крильми. Як ніби пройшовся щіточками та паличками по барабанах: тр-р-р-р, кх-кх-кх...

- А ну - ще раз! – вигукнув Гібсон.

- … найменші вібрації звуку, найніжніші порухи повітря, - слухняно повторив гість.

- Повтори, що ти зробив крильми. Як це тобі вдалося?

Кажан відштовхнувся, зробив навколо верхнього кола торшера повне “сонце”, міцно тримаючись лапками, не пристосованими для сидіння, але створеними для чіпляння. Опинився усередині торшера і вже звідти почулося енергійне: тр-р-р-р, кх-кх! тр-р-р-р, кх-кх!

Гібсон узяв до рук гітару.

- Слухай, пацюче, як тебе звати?

- Лилик, - почулося зсередини торшера.

- Тримай ритм, Лилику! (...)

- Хто є учасниками розмови? (Миші Гібсон, Глаша, Джойстик та кажан Лилик.)

- Чому Лилика назвали янголом? Як ви думаєте, це була жартівлива назви чи вона відповідала дійсності?

(Це безумовно жарт, хоча в Лилика й були крила, як в ангела, але інше в зовнішності Лилика навряд чи можна вважати ангельським..)

- Що ви дізналися з уривку про зовнішній вигляд Лилика? Для чого авторка так детально описує кажана? Вона хоче налякати читача? (Ні, скоріше за все, авторка хоче показати, що не завжди слід судити про когось по його зовнішності. Є ще внутрішній, невидимий відразу світ.)

- Про що таке, що було невидимим спочатку, ми дізналися, прочитавши уривок? (Про музикальні здібності Лилика.)

- Що вказує на те, що миші були музикантами? (Гібсона зацікавили звуки, які видавав своїми крилами Лилик. Згадується, що Гібсон узяв до рук гітару і попросив Лилика «тримати ритм». )

- Уривок, який ви прочитали, узятий з художнього чи з науково-популярного тексту? Чому ви так думаєте?

- Чи відомо вам щось про музичні здібності кажанів чи це вигадка автора?

- Чи захотілося вам дізнатися, що буде далі? Що саме?

Вибіркове читання: пошук слів за зменшувально-пестливим значенням. Будова слова. Спосіб творення слів.

- Знайдіть у тексті слова у зменшувально-пестливій формі, запишіть їх у називному відмінку множини або однини відповідно (лапки, мордочка, пушок, нотки, щіточки, палички.)

- З’ясуйте будову кожного з записаних слів. Поясніть, за допомогою чого утворилися ці слова.

- З якою метою авторка їх використовує для зображення кажана? (Щоб показати, що він маленький і зовсім непотворний.)

Робота з підручником с.41 впр.74

Домашнє завдання 

У підручнику прочитай оповідання на с. 41-42, виконай впр. 78 друге завдання за зразком.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

25.05

24.05

09.05