09.02.
1. ЯДС
https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema6/lessons/11
2.Українська мова
Робота в парах: ознаки художнього та науково-популярного тексту (Додаток 6). Перевірка орфограм слабкої позиції.
- Прочитайте два описи. Поміркуйте та доведіть, який опис взятий з художнього твору, а який з науково-популярного тексту.
1. Мордочка у кажана була і справді жахлива – на бульдожачу схожа. Тіло – вкрите рідким пушком, а передні лапки закінчувалися одним пальцем з великим кігтем. Страхіття – та й годі!
2. У кажанів подовжені пальці служать каркасом крила. А ось перший палець з кігтем вільний. З його допомогою літаючі мишки можуть їсти і виробляти різні інші дії.
- У даних текстах трапилися орфограми, які вже позначені буквами. Доведіть, що вибір букв на позначення орфограм правильний.
Слово передні (лапки) пишеться з буквою Е, тому що _______________________________
Слово великим (кігтем) пишеться з буквою Е, тому що________________________________
Слово крилá пишеться з буквою И, тому що________________________________
Слово виробляти пишеться з буквою И, тому що__________________________________
Запис речень під диктування. Орфограма слабкої позиції приголосних звуків «Позначення звука [х] перед глухим приголосним».
- Запишіть два речення:
У Лилика на першому пальці кіготь.
У кажанів великі кігті.
- Форми якого того самого слова трапилися в цих двох речення?
- Чи були вагання в когось в позначенні на письмі звуків у формі кіготь? Які приголосні звуки і якими буквами ви позначили?
- А чи були вагання в когось у позначенні на письмі звуків у формі кігті?
Запис слів під диктування. Пошук орфограм слабкої позиції.
- Запишіть слова у два стовпчики: у перший запишіть слова, у яких є орфограми слабкої позиції звуків, а в другий – у яких немає орфограм. Орфограми позначайте рискою. Поясніть свій вибір.
Ні[х]ті, хутір, ві[х]ті, хрест, ле[х]кий, хробак, кри[х]кий, хропун, ді[х]тяр, во[х]кий.
Робота в парах: перевірка орфограмм доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів).
- Поміркуйте, як можна перевірити слова з першого стовпчика. Запишіть свої міркування, використовуючи три кроки:
Наприклад:
Ні_ті – ніготь - нігті
Якщо другий крок – звертання до словника, то коротко вказуйте – орф. сл..
Домашнє завдання
У підручнику за бажанням виготов закладку на с.43, виконай впр. 83 на с. 44
3.Математика
с.64 №2
с. 63 №4 (1), №5, №6
Домашнє завдання
с.63 №4 (2), с. 64 №8, №9.
5.Мистецтво
Опішнянська кераміка
Опішнянська кераміка — об’єкт нематеріальної культурної спадщини України, традиційна українська кераміка із смт. Опішні на Полтавщині, одного з найбільших осередків гончарства в Україні. Ця кераміка дуже давня: археологічні знахідки на околицях Опішні свідчать про те, що територія селища була заселена ще в добу неоліту. Саме тоді керамічний посуд набував поширення. Промисел був особливо розвинений з кінця 19 століття й до середини 20-го, коли більшість населення Опішні виробляло своєрідні вироби. Наприкінці 19 століття витвори місцевих гончарів почали колекціонувати в усьому світі. Сучасні опішнянські майстри зберегли багате різноманіття форм керамічних виробів, а поряд із традиційними національними з’явилися й нові — вази, декоративні блюда тощо.
Милує око щодня
Пригадайте, яким посудом вони користуються щодня. Можливо, у них на кухні є тарілка, миска, чашка чи глечик опішнянських майстрів? А можливо, й інших майстрів декоративного розпису? • Який посуд вам подобається більше — фаянсовий чи керамічний? Чому?
• Чим відрізняється фаянсовий і керамічний посуд? Формою? Забарвленням? Тим, як зберігає тепло?
• Коли краще використовувати фаянсовий посуд, а коли — керамічний? Чому?
• Чи можна за формою посуду сказати, що з нього зазвичай їдять?
• Яка назва традиційного українського посуду? Чи використовуємо ми його у повсякденні? Коли саме?
Опішнянські фантазії Розгляньте глиняні вироби та елементи опішнянського розпису (див. презентацію “Керамічні історії”).
• Чим незвичайні ці вироби майстрів української кераміки?
• Хто їх персонажі?
• Що вам особливо сподобалося?
• Як упізнати опішнянську кераміку? Чим вона особлива?
• Розкажіть цікаву історію, навіяну цими керамічними виробами.
• Уявіть себе продавцями / продавчинями на ярмарку. Що ви розповідали б про ці вироби? Як прорекламували б їх?
Спробуйте зліпити із пластиліну куманець
Коментарі
Дописати коментар