14.02
1.ЯДС
https://svitdovkola.org/metodic/ik3/tema6/lessons/14
2.Українська мова
Стратегія розвитку критичного мислення «Чи вірите ви, що…»
- Чи бачили ви коли-небудь справжнього крота?
- Чи відомо вам щось про життя кротів? Звідки вам відоме це? (З прочитаної книжки, мультфільму, з розповіді дідуся тощо)
Чи вірите ви, що… | ||||||||
Кроти – сліпі | Кроти бувають різних кольорів | Кроти люблять поливати орхідеї | Кроти у своїх «помешканнях» мають кухню | Кроти люблять жити на самоті | Кротенята через 33 дні після народження залишають гніздо | Кроти складають список обов’язкових справ. | Кроти – гризуни | Кроти їдять багато солодкого |
Читання тексту «Факти про кротів» з метою виокремлення певної інформації. Обговорення виокремлено інформації.
- Прочитайте мовчки текст «Факти про кротів» з метою пошуку інформації, яка підтвердить або спростує ваші відповіді під час виконання попереднього завдання. Під час читання підкреслюйте знайдені відповіді.
Факти про кротів
Кроти — дрібні ссавці, поширені по всьому світу. Їх часто сприймають як садових шкідників, в основному через їхні заплутані системи тунелів. І хоча вони проводять більшість часу під землею і не розрізняють кольорів, кроти не сліпі, бачать справді погано.
Ці пухкі тваринки мають безволосий, загострений ніс, маленькі очі і не мають видимих вух. Кроти бувають різних кольорів. Вони можуть бути чорними, кремовими, сірими, жовтогарячими, білими і рябими.
Кроти використовують тунелі для переміщень, але на кінцях тунелів кроти копають спеціальні камери, які використовуються як спальні та «дитячі» кімнати. Серед спеціалізованих камер є також кухня. Там кроти зберігають дощових хробаків, якими переважно і харчуються.
Кроти проводять більшу частину свого життя на самоті та під землею. Кроти такі одинаки, що якщо оселяється від 7 до 12 особин на гектар, це вважається для них затісно.
Самиця крота народжує трьох-чотирьох голих дитинчат. Через 14 днів на кротенятах починає рости хутро. У чотири-п'ять тижнів кротенята відлучаються від матері і у віці 33 днів вони залишають гніздо. Кроти, як правило, живуть три роки. Всупереч поширеній думці, кроти – не гризуни, а комахоїдні.
За матеріалами сайту «Екологія життя»
- (після читання) Чи на всі питання ви знайшли відповіді? На які питання ви знайшли відповіді?
- Як ви думаєте, ви прочитали художній чи науково-популярний текст?
- Що про це свідчить?
- Чи можна довіряти науково-популярним текстам?
- Як впевнитися, що отримана інформація правдива? (Перевірити за іншими джерелами.) Де шукати правдиву інформацію?
- Візьміть олівець/фломастер іншого кольору і спробуйте ще раз відповісти на ці ж запитання, поставивши поруч з попередніми позначками нові.
Виразне читання/слухання уривка тексту Мар’яни і Тараса Прохаськів «Самостійне життя» (Хрестоматія) з метою виокремлення певної інформації.
- Прочитайте уривок тексту «Самостійне життя» на с. 155 з метою пошуку інформації, яка підтвердить або спростує ваші відповіді під час заповнення таблиці.
- Про кого йдеться в тексті?
- Хто така Мартіна? (Зайченя.)
- Хто це – Повз і Муркавка? (Кроти.)
- Повз і Муркавка – діти, чи дорослі? Чому ви так думаєте? (Це – діти, тому що вони зважали на список справ, який їм залишили батьки.)
- Що ілюструють малюнки до цього уривку?
- На які питання з таблиці ви знайшли відповіді?
- Чи має бути все, про що розповідається в художньому творі, правдивим?
- Візьміть олівець/фломастер іншого кольору і спробуйте ще раз відповісти на запитання таблиці, поставивши поруч з попередніми позначками нові.
Робота зі стратегією розвитку критичного мислення «Чи вірите ви, що…» (Підсумок).
- Скільки позначок у таблиці на початку уроку у вас співпало з попередніми?
- А скільки відрізняються? (Був «плюс», а став «мінус» і навпаки)
- Чи є хтось, у кого попередні позначки повністю співпали з наступними?
- Як ви думаєте, чому наші уявлення про щось можуть не співпадати з тим, як це може бути насправді?
Робота з підручником с. 46-48
Домашнє завдання
У підручнику с. 49 вправа 91 ( завдання 2), вправа 92.
Коментарі
Дописати коментар